Na trati do průmyslové zóny Solnice–Kvasiny na Rychnovsku začala v úterý 17. června více než dvouměsíční výluka. Vlaky nahradí autobusy, omezení potrvá do konce srpna. Důvodem je rozsáhlá modernizace trati za miliardy korun.
V úterý 17. června byla zahájena výluka na trati z Častolovic do Solnice. Od neděle 22. června se omezení rozšíří také na úsek mezi Týništěm nad Orlicí, Častolovicemi a Doudleby nad Orlicí. Po celou dobu budou místo vlaků jezdit autobusy, které budou v dotčených obcích většinou zastavovat na běžných autobusových zastávkách.
Přestavbu a modernizaci železniční tratě z Týniště nad Orlicí do průmyslové zóny Solnice–Kvasiny zahájila Správa železnic letos v březnu. Celkové náklady jsou odhadovány na 6,7 miliardy korun a hotovo by mělo být v roce 2027. Trať, která měří přes 20 kilometrů, povede přes Častolovice a Rychnov nad Kněžnou až do Solnice.
Po modernizaci bude trať schopna pojmout více nákladních vlaků a díky narovnání některých oblouků se zvýší rychlost vlaků až na 120 kilometrů za hodinu. Významnou změnou bude také elektrifikace trati.
V současné době probíhá přestavba úseků z Týniště do Častolovic a z Lipovky do Solnice. V rámci projektu budou mimo jiné přebudovány zastávky Lípa a Čestice, vybudována nová výhybna v Rašovicích a technologická budova v Týništi. Mezi Rychnovem a Solnicí vznikne nová zastávka Lipovka a stanice Solnice bude rozšířena o nákladové nádraží s deseti kolejemi.
V zóně Solnice–Kvasiny pracuje přibližně 12 500 lidí, z toho zhruba 9 tisíc ve Škodě Auto. Královéhradecký kraj navíc buduje v sousedství automobilky novou průmyslovou zónu Solnice-jih o rozloze zhruba 32 hektarů, která má sloužit dalším investorům.
Zdroj: Rychnovský deník