Radnice Prahy 6 se z pozice účastníka řízení vyjádřila k chystané rekonstrukci stanice Hradčanská. Ta bude velkou část roku 2026 uzavřena, čímž dojde k výraznému omezení a zásahu do fungování veřejného prostoru.
„Uzavření stanice metra Hradčanská bude mít negativní dopad na cestování městskou dopravou. Proto je zcela zásadní včas zahájit debatu s dopravním podnikem a ROPIDem k posílení kapacit povrchové dopravy, mimo jiné trvalým nasazením dvou vagonů na linku 2,“ uvedl radní Prahy 6 pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).
Modernizace zahrnuje opravy nástupišť, vestibulu i výstupů z metra, klíčová je pak výměna pohyblivých schodů, které jsou za hranicí životnosti. V plánu je rušení části obchodů, aby mohla být znovu odhalena stěna s původními uměleckými reliéfy, které se budou restaurovat.
V rámci projektu se řeší i ochranná opatření proti účinkům bludných proudů. Bludný proud je jev, který se vyskytuje v pomyslném obvodu tam, kde je jeden pól zdroje uzemněn; elektrický proud se vrací do zdroje nikoliv po korektním vodiči, ale částečně vodivou zeminou. U vstupu do parku Charlotty G. Masarykové se proto plánuje trvalé osazení měřicí podzemní sondy.
Rada Prahy 6 také schválila požadavek, aby stanice dostala bezbariérový výtah spojující nástupiště metra s ulicí Dejvická.
V současné době se kompletuje dokumentace pro stavební povolení, následovat bude dokumentace pro provedení stavby a výběr zhotovitele. Investorem akce je pražský Dopravní podnik. Praha 6 chce současně dohlížet na to, aby se zábory pro staveniště směrem do Dejvic omezily na minimum.
„Stanice metra Hradčanská už jednou kompletní rekonstrukcí procházela v letech 1995 až 1996. I tehdy byla chyba, že se nestala po rekonstrukci bezbariérová. Proto je zcela neakceptovatelné, aby nyní proběhla další rekonstrukce bez výstavby druhého vestibulu s bezbariérovými výtahy do ulice Dejvická,“ dodal radní Ondřej Matěj Hrubeš.
Zdroj: Praha 6