Zákaznická centra největších dodavatelů energií jsou celý den přeplněná, důvodem je konec Bohemia Energy

13.10.2021
Redakce

Zájem klientů o změnu dodavatele evidují v posledních dnech kromě jiných zákaznická centra společnosti ČEZ. Lidé pobočky navštěvují kvůli zvyšujícím se cenám energií. Dnes zájem ještě stoupl poté, co ukončení činnosti oznámila Bohemia Energy, největší uskupení alternativních dodavatelů energií v Česku.. Dodavatelé poslední instance, mezi které patří vedle ČEZ i E.ON, PRE, Pražská plynárenská a innogy, jsou připraveni se o zákazníky skupiny Bohemia Energy postarat. Také ony registrují zvýšený zájem klientů.

„ČEZ je na svou roli dodavatele poslední instance připraven,“ uvedla mluvčí ČEZ Soňa Holingerová. Zákazníci se nemusejí obávat, že se ocitnou bez dodávek elektřiny. „Institut dodavatele poslední instance zajišťuje, že začneme dodávat elektřinu postiženým zákazníkům. I proto nyní navyšujeme kapacity na našich call centrech,“ uvedla. Zákazníci nemusí volat ani chodit na pobočky, bude-li to nutné, společnost je bude sama kontaktovat.

Přesto se dnes po oznámení konce Bohemia Energy, která měla kolem 900.000 odběratelů, začaly pobočky plnit. Například zákaznické centrum společnosti ČEZ Prodej na Riegrově náměstí v Hradci Králové evidovalo dopoledne 25 zákazníků, kolem 13:00 jich bylo už asi 40.

Plné bylo v poledne i kontaktní místo ČEZ v Sokolově. Zákazníkem Bohemia Energy byl i Michael Schneider ze Sokolova, který tak musel začít řešit změnu dodavatele. Za energie teď zaplatí výrazně víc. O konci Bohemia Energy se dočetl dopoledne na internetu, kromě elektřiny se rozhodl změnit i dodavatele plynu. Na řadu přišel po osmi minutách, pobočka se ale začala rychle plnit. „Nabídli mi elektřinu zhruba o 250 procent dražší, než jsem měl dosud u Bohemia Energy, a plyn zhruba o 160 procent dražší než u X Energie. Smlouvu jsem tedy podepsal, nic jiného mi nezbývalo,“ uvedl Schneider.

Výrazně vyšší zájem klientů dnes eviduje zákaznické centrum Skupiny ČEZ v Olomouci, jehož čekárna byla krátce po 14:00 plná hlavně starších lidí. Pracovnice u vchodu příchozí upozorňuje, že čekací doba na vyřízení jejich požadavku může přesáhnout i hodinu. „Chodí sem opravdu hodně lidí. Poté, co byly dopoledne zveřejněny informace o Bohemia Energy, jich dorazilo odhadem tak pět šest desítek,“ sdělila pracovnice zákaznického centra.

Naopak ve Zlíně před kontaktním místem ČEZ v budově České pošty bylo dnes kolem 13:00 prázdno. Jeden člověk čekal na jednání před zlínskou kanceláří E.ON Energie. Více lidí čekalo ve Zlíně před pobočkou společnosti innogy. Po poledni byla obsazená a několik lidí muselo čekat před budovou, až na ně přijde řada. Lidé diskutovali o tom, že innogy Energie dnes oznámila zvýšení cen plynu. „Chci se zeptat, jak to bude dál. Vykládá se tady, jestli se nechystá další zdražení,“ řekla dnes žena, která čekala v řadě.

Na třebíčské zákaznické místo společnosti EG.D, dříve E.ON Distribuce, přišly dnes k 15:00 čtyři desítky lidí, kteří chtěli změnit dodavatele. Podle pracovnice pobočky tak lidé ve zvýšené míře reagují na ohlášený konec Bohamia Energy. Třebíčské pracoviště podle ní obvykle obslouží jen pár lidí například v případě úmrtí člověka, na kterého je v domácnosti odběr elektřiny napsaný.

O zákazníky Bohemia Energy je připravena se postarat také společnost SPP, která má již zkušenosti ze Slovenska. Zabezpečuje tam dodávky energii zákazníkům Slovakia Energy ze skupiny Bohemia Energy, jež na Slovensku ukončila činnost minulý týden. I v České republice je SPP připravena převzít zákazníky končící skupiny. „Zvýšený zájem jsme registrovali už v minulých týdnech, nyní vzhledem k vývoji na českém trhu aktuálně posilňujeme náš zkušený tým backoffice i callcentrum. Přesto očekáváme, že dočasně budou delší doby odpovědi na zákaznické lince,“ uvedl generální ředitel českého zastoupení SPP Juraj Ondris.

Také děčínská Armex Energy, která dodává elektřinu či zemní plyn 55.000 zákazníkům, vnímá zájem o změnu poskytovatele energií. „Zájem je obrovský. Rostoucí ceny energií, existenční problémy a krachy některých dodavatelů rozpohybovaly energetický trh, takže zájem o změnu zaznamenáváme i my. Naštěstí jsme v pozici, kdy díky naší startupové mentalitě a pozici silného hráče na trhu dokážeme nabízet produkty, které jsou atraktivní i v takto turbulentní době,“ řekl ČTK Hynek Sagan, spolumajitel skupiny Armex Group.

Naopak hodonínská firma MND, která dodává elektřinu a plyn desetitisícům zákazníků, v reakci na situaci na trhu s energiemi a ukončení činnosti Bohemia Energy okamžitě pozastavila uzavírání smluv s novými zákazníky a aktivací ceníků s pevnou cenou. Důvodem je zajištění co nejvýhodnější dodávky plynu a elektřiny současným odběratelům, uvedla dnes firma v prohlášení na svém webu.

Nové klienty přestala přibírat i Hanácká plynárenská, která hlavně na Prostějovsku dodává plyn a elektřinu pěti stovkám odběratelů. Důvodem jsou prudce rostoucí velkoobchodní ceny energií a nejistá situace na trhu. Zástupci Hanácké plynárenské své odběratele postupně obvolávají a konzultují s nimi úpravu záloh, které vzrostou o desítky procent a u některých tarifů až na dvojnásobek, dnes sdělil jednatel Hanácké plynárenské Tomáš Glencner.

Velkoobchodní ceny elektřiny a plynu v poslední době vystoupaly do rekordní výše, některé ceníky dodavatelů zdražují o desítky procent či násobně. Kromě dopadu na spotřebitele způsobila situace problémy také některým dodavatelům. Největší dodavatelé energií typu ČEZ, PRE, E.ON nebo innogy evidují v posledních dnech obrovský zájem od zákazníků některých menších dodavatelů, některé firmy hovoří až o tisících nových poptávek denně.

Zdroj: jv/ctk


Témata:

Nepřehlédněte