Železnice na Kladno se ve Veleslavíně posune. Povede jižněji

7.9.2018
Martin Solar

Původní projekt trati nepočítal se zahloubením na území Prahy 6, místní radnice to však dlouhodobě požadovala. Podle stávajícího projektu SŽDC má část trasy od Veleslavína přes Střešovice do Dejvic vést dvěma jednokolejnými tunely. V Dejvicích vznikne nová podpovrchová zastávka. Zbytek pražské části koridoru přes Stromovku na Výstaviště bude veden po povrchu.

Co bude s pozemky pod nynější tratí, není jasné. Nepatří městu, a bude tak záležet na rozhodnutí SŽDC. Radnice Prahy 6 by podle náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petry Kolínské (Zelení/Trojkoalice) chtěla, aby ve stopě trasy vznikla zelená plocha s cyklostezkou. Ve hře je podle ní i možnost, že bude trať zachována.

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let. Úprava jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na letiště podle odhadu SŽDC vyjde na zhruba 31 miliard korun. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a mělo by umožnit provoz vlaků jedoucích na letiště i do Kladna v desetiminutových intervalech. Stavět by se podle SŽDC mohlo začít v roce 2024.

Zdroj: čtk

Pražské letiště má nový rekord. Počet odbavených cestujících vzrostl o téměř 18 procent

 



Nepřehlédněte