„Dostavba dálnice D7 je prioritou nejen ŘSD ČR, ale také Ministerstva dopravy, které s financováním stavby počítá. Proto se nám letos podařilo zahájit stavbu obchvatu Panenského Týnce a v příštím roce zahájíme zkapacitnění Loun a Chlumčan. Celou dálnici pak chceme mít v provozu v roce 2026,“ uvedl pro Náš REGION ředitel ŘSD Správy Chomutov Martin Vidimský. Dodal, že plánují v Lounech zřídit informační kiosek, který bude veřejnost o postupu přípravy a realizace chybějících úseků dálnice D7 informovat. Důvody, které prodlužují dostavbu D7, jsou podle Vidimského výkupy pozemků či odvolávání neúspěšných uchazečů o zakázku na realizaci stavby.
Kolem Loun do dvou let
Nejdříve se automobilisté projedou po rozšířených úsecích na čtyři pruhy v rámci území Ústeckého kraje tady: po obchvatu Panenského Týnce za rok, okolo Loun v roce 2022 a okolo Chlumčan pak o rok později.
Nejdéle si naopak počkají tam, kde se děje spousta nehod, a to u Postoloprt. Nutné je zde řešit úpravu mostů mimo těleso dálnice, a to v souvislosti s hladinou stoleté vody. „Předpokládáme, že tento úsek budeme realizovat až jako poslední. Aktualizované modely potvrdily, že se dálnice nachází v záplavovém území při průtoku stoleté vody. Na druhou stranu jsme našli řešení v úpravě stávajících i navržených mostů přes řeku Chomutovku,“ popsal situaci koordinátor přípravy dálnice D7 Václav Marvan. Zkapacitnění obchvatu Postoloprt by mělo začít v roce 2023 a skončit v roce 2026.
Pravidelné řidiče do Prahy uklidní, že ŘSD v roce 2020 neplánuje žádná dopravní omezení na stávající silnici I/7.
Kdy bude který úsek zprovozněn?
D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu
Délka: 4,80 km
Stav: V přípravě
Komunikace: D7
Kód stavby: U9
Zahájení: 2023
Zprovoznění: 2026
Cena: 2 140 000 000 Kč (bez DPH)
Popis stavby
Stavba „D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.
D7 Louny, zkapacitnění obchvatu
Délka: 6,10 km
Stav: V přípravě
Komunikace: D7
Kód stavby: U8
Zahájení: 2020
Zprovoznění: 2022
Cena: 807 000 000 Kč (bez DPH)
Popis stavby
Stavba je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.
D7 Chlumčany, zkapacitnění
Délka: 4,50 km
Stav: V přípravě
Komunikace: D7
Kód stavby: U7
Zahájení: 2020
Zprovoznění: 2023
Cena: 1 057 851 000 Kč (bez DPH)
Popis stavby
Stavba „D7 Chlumčany, zkapacitnění“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.
D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Délka: 3,50 km
Stav: V realizaci
Komunikace: D7
Kód stavby: U5
Zahájení: 2019
Zprovoznění: 2021
Cena: 685 227 425 Kč (bez DPH)
Popis stavby
Stavba „D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.
D7 Kutrovice – Panenský Týnec
Délka: 6,80 km
Stav: V přípravě
Komunikace: D7
Kód stavby: S22
Zahájení: 2023
Zprovoznění: 2025
Cena: 1 237 528 925 Kč (bez DPH)
Popis stavby
Stavba D7 Kutrovice – Panenský Týnec je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyř-pruhovou dálnici D7.
D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice
Délka: 3,40 km
Stav: V přípravě
Komunikace: D7
Kód stavby: S21
Zahájení: 2023
Zprovoznění: 2025
Cena: 1 033 000 000 Kč (bez DPH)
Popis stavby
Stavba D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.
D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ
Délka: 6,60 km
Stav: V přípravě
Komunikace: D7
Kód stavby: S20
Zahájení: 2023
Zprovoznění: 2025
Cena: 1 306 371 900 Kč (bez DPH)
Popis stavby
Stavba D7 MÚK Knovíz – Slaný-západ je součástí souboru staveb, jejichž cílem je zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.
D7 MÚK Aviatická
Délka: 1,10 km
Stav: V přípravě
Komunikace: D7
Kód stavby: A16
Zahájení: 2021
Zprovoznění: 2025
Cena: 2 090 535 181 (bez DPH)
Popis stavby
Realizací stavby dojde k rozšíření stávajícího úseku komunikace D7 mezi MÚK Ruzyně a MÚK Aviatická na 3 + 3 pruhy. Účelem stavby je kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum a opačně. Jedná se o změnu stávající dopravně nevyhovující a nebezpečné mimoúrovňové křižovatky, která je tvořena dopravně nevyhovujícími rampami.