Novinářům to sdělil hejtman Josef Suchánek (STAN). Například v oblasti Šternberska a Uničovska podle Suchánka od prosince přibudou autobusové linky mezi Uničovem a Litovlí, nové školní spoje pojedou do Šumvaldu a Štěpánova. Další autobusy posílí dopravu do Jívové. „Změny v jízdních řádech reagují na požadavky cestujících a také na jeden z cílů Olomouckého kraje, kterým je kvalitní a rychlá veřejná doprava,“ uvedl Suchánek.
Na Šumpersku od 10. prosince vyjedou nové spěšné vlaky, které propojí sever regionu s krajským městem. „Z Velkých Losin přes Šumperk budou vyjíždět tak, aby byly v Olomouci před půl sedmou a půl osmou ráno, zpět bude nový spěšný vlak vyjíždět v 15:30,“ řekla ředitelka Koordinátora integrovaného dopravního systému Olomoucké kraje Kateřina Suchánková,
Všechny plánované změny jízdních řádů bude průběžně zveřejňovat web www.idsok.cz. Tamtéž najdou zájemci také informace o výlukách, e-shop jízdenek nebo vyhledávač dopravního spojení.
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje loni evidoval v linkových autobusech, vlacích a vozidlech MHD 57,961 milionu milionu přepravených cestujících, meziročně o 43 procent více. Loňský počet přepravených cestujících překonal i předcovidový rok 2019, kdy krajský dopravní systém využilo 42,066 milionu cestujících. V letech 2020 a 2021 počet přepravených cestujících kvůli pandemii koronaviru a preventivním opatřením výrazně klesl.
Zhruba 54 procent cestujících loni jezdilo veřejnou linkovou dopravou, 18 procent cestujících využívalo městskou hromadou dopravu v Olomouci, deset procent jich jezdilo MHD v jiných městech a 18 procent cestujících přepravily vlaky. Veřejnou linkovou dopravu v Olomouckém kraji loni zajišťovalo šest autobusových dopravců a tři železniční společnosti. Většinu dopravních výkonů ve veřejné linkové dopravě v kraji vykázala společnost Arriva Morava, která měla podíl 70 procent.
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje pokrývá svými 131 tarifními zónami všech 402 obcí na území Olomouckého kraje a příhraniční oblasti s Pardubickým, Jihomoravským, Zlínským a Moravskoslezským krajem. KIDSOK dostal loni na zajištění dopravní obslužnosti od krajské samosprávy příspěvek 1,532 miliardy korun a od měst a obcí dalších 181 milionů korun.
zdroj: ČTK