Oprava vyjetých kolejí na Jižní spojce z úseku ulic Vrbova – Sulická, která začala dnes o půlnoci a potrvá až do 11. listopadu, ještě víc zdramatizovala obvyklou ranní dopravní špičku. Na jiném úseku této komunikace – z Průběžné ulice směrem do centra – začaly stavební práce také před několika dny.
Rekonstrukce začala i na nejzatíženější pražské silnici – Barrandovském mostě. Ten je po třiceti letech intenzivního provozu ve špatném stavu – na stupnici měřící stav mostů má číslo 5, kdy číslo 7 označuje stav za havarijní. Proto na něm začala plánovaná oprava v hodnotě zhruba 600 milionů korun.
V první fázi by rekonstrukce neměla provoz na mostě nijak výrazně ovlivnit, protože až do listopadu 2021 se bude týkat pouze pilířů a spodních částí konstrukce mostu. Pak ale přijdou řidiči v každém směru o jeden jízdní pruh a nastane skutečné peklo za volantem. Most by se měl opravovat až do roku 2024.
Ranní špička se ale mění v horor už teď. Například dnes byly vlivem dopravního přetížení téměř neprůjezdné dokonce i tunely svádějící dopravu z povrchu Prahy pod zem. Dokončení Městského a Pražského okruhu, které by mohlo výrazně pražské dopravě ulevit, zatím vázne na sporech mezi pražským primátorem Zdeňkem Hřibem (PRAHA SOBĚ) a premiérem Andrejem Babišem (ANO).