Přestože se elektromobilita stává každodenní realitou a počty elektroaut na silnicích rostou, podle průzkumů mají lidé o tomto typu pohonu stále jen velmi povrchní znalosti. Skoro polovina respondentů přiznala, že o elektromobilitě neví takřka nic, což je jen pár let před zákazem vozů se spalovacím motorem, alarmující. Nicméně na druhou stranu je patrná výrazná snaha elektromobily vyzkoušet a získat o nic co nejvíce informací. To ukázala i akce Peugeot Emotion Days 2025.
V nedávné studii, kterou provedla značka Peugeot v Anglii, označilo až 43 % britských motoristů své porozumění elektromobilům za špatné nebo velmi špatné, přičemž jen necelá čtvrtina respondentů tvrdila, že se v problematice vyzná dobře. Poměrně šokující je i fakt, že více než pětina lidí nedokáže rozlišit mezi plug-in hybridem a čistým elektromobilem. A to hovoříme o Anglii, kde elektromobily tvoří takřka 20 % všech prodejů. V Česku, kde nedosahujeme ani pěti procent, bude zřejmě situace ještě o poznání horší.
Dobrou zprávou je, že dle zkušeností dealerů i značek zájem o elektromobilitu v tuzemsku rychle roste. Potvrdila to i nedávná roadshow Peugeot Emotion Days 2025, která během 21 dní zavítala do 19 českých a moravských měst. A zájem byl skutečně mimořádný – uskutečnilo se 1 215 testovacích jízd, během nichž si elektrické nebo hybridní modely vyzkoušelo téměř 700 návštěvníků. Přestože Peugeot nabídl k testování všechny dostupné pohony – benzín, diesel, hybrid, plug-in hybrid i čisté elektromobily, zákazníci se jednoznačně nejvíce zajímali o elektrický pohon.
Elektromobil v létě překvapil
Zvláštní pozornost si během akce získal nový Peugeot E-3008 GT, který zaujal nejen designem a prostorným interiérem, ale také překvapivě tichým a dynamickým chodem. Řidiče mile překvapila schopnost vozu efektivně rekuperovat energii i to, jak si elektromobil bez problémů poradil s letním provozem, aniž by bylo nutné obětovat dojezd kvůli klimatizaci. Ukázalo se, že předsudky o omezené použitelnosti elektroaut v reálném provozu často neodpovídají skutečnosti.
Zvědavost přechází v důvěru
Zkušenost z Emotion Days ukázala, že osobní kontakt se značkou a možnost si vůz na vlastní kůži vyzkoušet jsou klíčové pro odbourávání obav a mýtů, které kolem elektromobility stále přetrvávají. Jak říká prodejní ředitel značky Peugeot v ČR Filip Lapka, akce potvrdila, že strategie značky zaměřená na rozvoj elektrifikované nabídky je správná:
„Zákazníci byli velmi vstřícní zejména k hybridnímu pohonu, který se stal dominantním v naší modelové řadě, a také k elektromobilům, které budou tvořit pilíř našich budoucích prodejů,“ uvedl.