Hlavní město schválilo změny v dopravě. Trolejbusy by mohly spojit Prahu s Brandýsem i Kostelcem

27.3.2021
Andrea Cerqueirová

„Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí a do roku 2030 bude třetina autobusů poháněná elektrickým pohonem. S Dopravním podnikem a Středočeským krajem začneme připravovat dva další projekty, které nás zase o něco přiblíží k tomuto cíli. Postupně odškrtáváme milníky v přípravě projektů, které posouvají pražskou dopravu do 21. století,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr. Cílem elektrifikace je podle jeho slov zlepšit stav životního prostředí.

České trolejbusy, tramvaje i vlaky budou jezdit v Estonsku, Finsku a Rumunsku

„Pro nasazení bateriových trolejbusů bude potřeba vybudovat nezbytný rozsah nabíjecí infrastruktury, konkrétně se má jednat o průběžné trolejové vedení ve vybraných úsecích linek, měnírny a kabelové trasy. V následujících dvou letech se počítá s podrobnou projektovou přípravou a majetkoprávním zajištěním záměrů, od roku 2024 by měla začít postupná elektrifikace,“ uvedlo hlavní město.

Důležité dopravní uzly

První úsek má spojit dopravní uzly Letňany, Prosek, Vysočanská a Českomoravská se souměstím Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, které dnes obsluhuje příměstská autobusová linka 375. Druhý se týká úseku mezi terminálem Letňany a Kostelcem nad Labem, kde aktuálně funguje linka 377.

Trolejbusy jsou v Čakovicích stále živou vzpomínkou

Odhadované investiční náklady na realizaci stavby jsou v prvním případě zhruba 566 milionů korun a druhém 385 milionů korun, přičemž hlavní město by hradilo podíl odpovídající délce dráhy ležící na jeho území, ke spolufinancování by mohly posloužit i dotační tituly fondů EU. Linky budou moci navázat na již připravovanou infrastrukturu pro bateriové trolejbusy na lince 140 mezi Palmovkou a Miškovicemi.

 



Nepřehlédněte