Bylo to zkrátka tak nějak závadné, skoro kriminální, stejně jako ti, kteří se toho dopouštěli. A to je tak nějak i příběh tohoto filmu, který v prudérním normalizačním režimu ČSSR byl tématem, z něhož nebyli soudruzi zrovna nadšení, proto ho provázely ústrky už v průběhu přípravy i po jeho dokončení.
Kameraman a fotograf Petr Hojda (*1956 v Praze) studoval na Střední průmyslové škole grafické, kde se specializoval na fotografii, a potom vystudoval kameru na FAMU. Po absolutoriu začal pracovat jako kameraman ve Filmovém studiu Barrandov. Byl kameramanem řady známých hraných filmů jako Dobré světlo, Kráva, Válka barev, Hanele, Román pro ženy nebo Lída Baarová. Pro televizi pracoval na seriálech Sanitka 2 a Hlava medúzy, na televizním filmu Sebemilenec a také na dokumentárním cyklu Genus.
Řadu let působí také jako pedagog na FAMU v Praze.
Je držitelem hlavní ceny z filmového festivalu v americkém San Diegu a na svém kontě má nominace ze slavného MFF v Cannes z let 1988 a 1989 a také nominaci na nejprestižnější domácí cenu Český lev (1995).
Jeho manželkou je režisérka a scénáristka Zuzana Zemanová (*1956). Jejich dcera Jana Hojdová (*1989) je také vystudovaná kameramanka.
Vstup na výstavu, která vznikla jako pocta k nedožitým 100. narozeninám Karla Kachyni, je zdarma. Písecká brána, která se nachází v blízkosti stanice metra Hradčanská, je otevřena denně – mimo pondělí – mezi 11. a 19. hodinou.
Zdroje: Šestka + Klasifikátor, Fdb.cz