• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • I v noci mají silničáři pracovat na úseku dálnice D7 u Panenského Týnce

    3.10.2019
    Marcel Mihalik

    Symbolickým poklepáním kladívky na základní kámen se v úterý 17. září zahájila stavba dálnice D7. Ta se v části u Panenského Týnce rozšíří ze dvou pruhů na čtyři. Auta by po novém úseku mohla jet do dvou let. Silničáři mají pracovat i v noci, tlačí na ně ministr dopravy.

    Nedokončená dálnice D7 je podle policejních statistik nehodovosti nejnebezpečnějším silničním tahem v Ústeckém kraji. Rozšíření v tříapůl kilometru dlouhém úseku u Panenského Týnce by mělo řidičům usnadnit cestu do Prahy i zvýšit plynulost a bezpečnost provozu. „Z mého pohledu je to významná stavba na tomto místě,“ uvedl pro Náš REGION ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO). I proto bude tlačit na silničáře, aby pracovali i přes noc a stihli dokončení úseku dřív než do plánovaných dvou let. „Celá dálnice D7 by měla být dokončena v roce 2025,“ dodal ministr.

    Rozšíření dálnice D7 vítají lidé v nedalekém Panenském Týnci. Ten totiž přestane být objízdnou trasou s množstvím aut. „Tady občas jede tolik aut za sebou, že ani neproběhnete silnice,“ míní 75letá místní žena. V případě, že se totiž na daném úseku vyskytnou komplikace, řidiče navede navigace objížďkou právě přes Panenský Týnec.

    Zkušenost s jízdou po nedodělané D7 popsal pro Náš REGION i šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. „No nejezdí se mi po ní úplně dobře, protože vím, jak je nebezpečná. Ono je to postaveno jako polovina budoucí dálnice, budoucího čtyřproudu, to znamená, je z tohohle hlediska poměrně nebezpečná,“ řekl.



    Nepřehlédněte