Úsek dálnice D3 mají tvořit čtyři hlavní části mezi devátým a čtrnáctým kilometrem. Ty představují tunel Luka s délkou 1845 metrů, most přes řeku Sázavu v délce 780 metrů a dvě mimoúrovňové křižovatky u Jílového a Hostěradic. Tvoří prakticky celý posuzovaný úsek dálnice. Změny schválené radou oddálí trasu budoucí D3 od obytné zástavby Hostěradic a chatových oblastí v lokalitách Kamenná vrata a Bohuliby.
„V souladu s jednou z podmínek stanoviska EIA byla trasa D3 například oddálena od obytné zástavby Hostěradic a rekreační zástavby v lokalitách Kamenná vrata a Bohuliby. Na základě požadavku města Jílové u Prahy byla zakryta trasa D3 u sídla Horné Studené prodloužením tunelu Luka. Prodloužení tunelu Luka vyvolalo potřebu zahloubení trasy D3,“ upřesnil náměstek hejtmanky pro oblast životního prostředí Miloš Petera.
Další změny podle Petery souvisejí mimo jiné i se soustavou podzemních štol u Nové jámy Bohuliby.
Petera konstatoval, že nedošlo ke změnám, které by mohly mít významný negativní vliv na životní prostředí. „Závěry provedeného posouzení potvrzují, že v důsledku navržených změn se zmírní původně očekávané vlivy dálnice D3,“ dodal.
Středočeští radní nepožadují další posuzování. „Na tento úsek již bylo vydáno souhlasné stanovisko EIA ve stupni technické dokumentace, nyní však šlo o projednání deseti změn trasy v rámci dalšího kroku, jímž je dokumentace pro územní rozhodnutí,“ uvedl Petera.
Vedení trasy dálnice Posázavím se stále setkává s odporem. Zástupci spolku Alternativa středočeské D3 navrhují zastavit přípravu a zvýšit kapacitu silnice I/3. „Řešení stávajících dopravních problémů je možné mnohem dříve, levněji a snadněji s pomocí obchvatů obcí a důsledné modernizace silnice I/3 oproti stavbě komplikované dálnice. Ta může situaci ještě zhoršit, neboť přitáhne do daného území další dopravu včetně zahraničních kamionů,“ řekl právník Alternativy Michal Bernard. O stavbě dálnice D3 rozhodla vláda už před 30 lety.