Město Přerov v neděli představilo svůj nový jednotný vizuální styl. Jeho ústředním motivem je spojení, sdělila mluvčí radnice Lenka Chalupová. Autorkami nového vizuálního stylu jsou designérky Tereza Drábková, Katarína Jamrišková a Ivana Stránská. Jejich návrh uspěl v designérské soutěži. Přerovu dosud ucelený vizuální systém chyběl, využívaly se prvky jako městský znak s věžemi a zubří hlavou nebo prapor.
„Nový vizuální styl považuji za velmi povedený. Vychází z charakteru města Přerova, pracuje s přívětivou typografií, piktogramy i barevností. Koncept spojení a identitu navrhlo trio designerek v rámci soutěže, kterou pro město zajišťovala organizace Czechdesign,“ uvedl primátor Petr Vrána (ANO).
Hlavním motivem je spojení či spojka. „Je to velmi hravé i pro nás kreativce. Stále se dá vymýšlet, co Přerov spojuje. Historii a současnost. Oba břehy Bečvy. Fanoušky a sportovce. Interprety a posluchače. Všechny generace. Zubry a Zubřice,“ uvedla marketérka města Jana Pivodová. Slovo „spojení“ je propíše i do měsíčníku města, který od dubna změní název, z Přerovských listů se stane Přerovská spojka.
Nová slovní hříčka se objevila i na sdílených kolech. „Kola vyjela do ulic nejen v nových barvách, ale i s nápisy. Na jednom blatníku je nápis Přerov spojuje, na druhém Sdílej kolo, sdílej město. Nový vizuální styl města pracuje s heslem Přerov spojuje, a právě sdílená kola tuto myšlenku skvěle odrážejí – spojují lidi, místa i způsob, jakým se ve městě pohybujeme,“ uvedl náměstek primátora Tomáš Navrátil (ANO).
Téma spojení se projevilo i v logotypu, svázáním znaků „e“ a „r“ v názvu města Přerov. „Spojení se následně promítá i do dalších grafických prvků prostřednictvím linek nejrůznějších tvarů a délek. Ozdobný výběh znaku P může připomínat roh zubra, symbol města. Křížení dříku a tohoto výběhu naznačuje křižovatku a odkazuje k Přerovu jako dopravní tepně. V logu a celé identitě se taktéž promítá motiv dynamického švihu objevujícího se v hudbě a sportu,“ uvedly autorky návrhu.
Město se pro vytvoření vizuálního stylu rozhodlo loni na jaře. „Nehledali jsme jen pouhé logo, ale celý graficky promyšlený systém, který se promítne do běžného života, a to se nám myslím povedlo,“ uvedl primátor. Primárními barvami jsou cihlová a béžová. „Doplňkové barvy palety volně navazují na barvy vyskytující se v historickém centru – jde o tmavě modrou, světle modrou a růžovou,“ uvedla Pivodová.
Nový styl se projeví v komunikaci úřadu i prezentaci příspěvkových organizací. Za designérskou soutěž město zaplatilo 297 000 korun, vítězný tým získal odměnu 550 000 korun.
Zdroj: ČTK