Praha prodloužila spolupráci s firmou KŽC Doprava, která bude nadále provozovat oblíbenou víkendovou vlakovou linku známou jako Pražský motoráček. Nová smlouva byla uzavřena na dalších pět let, informoval mluvčí organizace Ropid Filip Drápal.
Historické motorové vozy z konce 50. let minulého století budou i nadále vozit cestující na trase mezi hlavním nádražím a stanicí Praha-Zličín. Trať, po které vlak jezdí, je přezdívána Pražský Semmering kvůli své odvážné konstrukci připomínající horskou železnici v rakouských Alpách.
Zajímavostí je, že provoz linky bude v letošním roce pro město levnější. Zatímco v loňském roce zaplatila Praha za provoz 5,7 milionu korun, letos to bude pouze 4,1 milionu. Důvodem je skutečnost, že v nové smlouvě již nejsou zahrnuty náklady na větší opravu vozidla, která proběhla v minulém období.
Na trati je nasazován především motorový vůz řady 831, přezdívaný „kredenc“, vyrobený v roce 1959. Ve výjimečných případech může být použit i vůz řady 851 z roku 1968, známý jako „krokodýl“.
Vedení města bude muset v blízké budoucnosti rozhodnout o případném prodloužení smlouvy na další pětileté období. To by však znamenalo nutnost investovat do osazení vozů evropským zabezpečovačem ETCS, bez kterého by vlaky po roce 2029 pravděpodobně nemohly na trati jezdit.
V Pražském motoráčku platí standardní jízdenky i dlouhodobé kupony pro pražskou MHD. Neplatí zde však SMS jízdenky a průkaz na bezplatnou přepravu doprovodu dítěte do tří let. Trasa vede ze smíchovského nádraží do Hostivic a dvakrát překonává Prokopské údolí po impozantních viaduktech.