Nové tramvajové tratě, bezbariérové stanice a nová linka metra. To jsou plány Dopravního podniku

8.10.2018
Martin Solar

DPP chce do konce roku 2020 začít s geologickým průzkumem pro výstavbu nové trasy metra D z Pankráce směrem do Krče a dále do Písnice. Varianty výstavby trasy D přitom podle slov generálního ředitele DPP Martina Gillara závisejí na úspěšnosti a zvolené metodě získávání pozemků se stavbou souvisejících. Ve stávajících stanicích metra pokračuje modernizace, při níž se zvyšuje počet bezbariérových přístupů. Do roku 2020 dojde k modernizaci stanic Karlovo náměstí a Opatov, následovat bude Flora, Jiřího z Poděbrad a Českomoravská.

V nejbližších týdnech by měl být do tunelu metra zaveden mobilní signál. V první fázi se tak stane v části tunelu na trase C. Nyní podnik zařízení testuje.

Velké investice se plánují i do tramvajové dopravy. Kromě prodloužení trati z Divoké Šárky do zastávky Dědinská za 890 milionů korun, z Barrandova do Slivence za 690 milionů korun a linky do Libuše za 530 milionů korun by do roku 2021 měly být vybudovány i dvě nové tramvajové smyčky – u depa Hostivař a na Zahradním Městě. Významným projektem je i výstavba nové vozovny Hloubětín.

FOTO: Tramvaj T3

Tramvaj T3 - DDP Malešice 09,18Tramvaj T3 - DDP Malešice 09,18Tramvaj T3 - DDP Malešice 09,18Tramvaj T3 - DDP Malešice 09,18Tramvaj T3 - DDP Malešice 09,18
Další fotky
Tramvaj T3 - DDP Malešice 09,18

Vylepšovat se bude i tramvajový vozový park. Ještě letos bude dodáno 250 kusů moderních tramvají typu 15T ForCity. Do provozu se do konce roku vrátí i 17 opravených tramvají typu 14T, známých jako Porsche. Na podzim vyjede do ulic i speciálně upravená výletní tramvaj T3 Coupé.

Ve všech tramvajích pražské MHD budou na začátku příštího roku umístěny terminály pro platbu jízdného platební kartou. Do tramvají bude namontováno na 900 samoobslužných zařízení. Autobusů se plán zatím netýká.

Koně jsou jako nové, letenský kolotoč se roztočí příští rok



Nepřehlédněte