Do třípodlažního parkovacího domu se zelenou vsakovací střechou se vejde 350 parkovacích míst a 150 míst pro kola. Na místě stávajícího parkoviště u nádraží vznikne prostor pro autobusy včetně stání pro čekající vozy a nové propojovací silnice. Náklady na oba projekty budou dohromady kolem 140 milionů korun, z toho by přibližně 100 milionů korun měla pokrýt evropská dotace.
Z Kralup nad Vltavou je dobré spojení vlakem do centra Prahy, proto železnici využívají cestující nejen z města, ale i z okolních obcí.
Samotnou budovu železničního nádraží v nejbližších letech oprava nečeká, zatím nezačaly ani práce na přípravě projektu. „Uvažujeme o možnosti, aby železniční stanice Kralupy byla zapracována do Aktualizace studie proveditelnosti Praha – Mladá Boleslav – Liberec,“ sdělil na dotaz mluvčí Správy železnic (SŽ) Marek Illiaš. Cílem této studie je zrychlení dopravy mezi Prahou a Libercem, součástí možných úprav by mohla být kombinace novostaveb a modernizace stávajících tratí.
vera/čtk