Aktuálně se radnice zabývá mimo jiné končící životností dieselových multikár na svoz odpadkových košů. Multikáry s filtrem na pevné částice trpí každodenním provozem, kdy vůz popojíždí doslova po pár metrech mezi koši a neustále opakovaně startuje: filtr se tak nestihne vyčistit a je nutné často jej měnit.
Jako adekvátní náhrada multikár připadají v úvahu elektromobily, které během letních prázdnin prošly testováním v ulicích Jižního Města. Výhody a nevýhody elektromobilů nyní radnice vyhodnocuje, jedno je už však jasné: jejich největším kladem je ekologičtější provoz, který je tichý a nezanechává v ulicích zápach. Elektromobily by zároveň představovaly menší zátěž pro rozpočet městské části než nové dieselové stroje – na pořízení jednoho vozidla lze čerpat dotaci z prostředků Národního programu Životní prostředí až do výše 200 tisíc Kč, nehledě na nižší náklady spojené s provozem a údržbou vozů.
„Sám se v Praze pohybuji už několik let výhradně elektromobilem, takže mě možnost využívat elektromobilitu i pro svoz odpadu okamžitě zaujala. Nejdřív jsem byl sice skeptický, protože dobře vím o úskalích, na která elektromobilita v tržním prostředí ještě stále naráží. Osobně nicméně doufám, že se při svozu odpadu elektromobily osvědčí – protože kam jinam nasadit bezemisní vozy, než na trasy v obydlených zónách, mezi dětskými hřišti a domy?“ uvedl k problematice radní Prahy 11 Ondřej Prokop.