Budova je bývalým traťovým okrskem, léta je nevyužívaná. Polovina patří Správě železniční dopravní cesty, druhá půlka Českým drahám. „Budeme pokračovat v úsilí budovu koupit nebo alespoň získat pronájem. Oslovíme i České dráhy, místní politiky, veřejnost a spolky,“ řekl Kubík. Zbourání budovy by podle něj byla škoda. „Byť je střecha místy dost poškozená a v části pro deponování je minimálně jeden plný kontejner nepořádku, rádi bychom se pustili do rekonstrukce,“ řekl. Budova podle něj může sloužit dobrému účelu. „Proslýchá se, že jinak by tam bylo asi parkoviště, my máme lepší využití,“ dodal.
Autobusy, publikace, jízdní řády, hračky…
Klub historické techniky Praha oslovuje, koho se dá, a má již přísliby pomoci. S politiky chce počkat hlavně po nadcházejících komunálních volbách. A hlavně – do případného muzea má co dát, vlastní dva autobusy, publikace, historické jízdní řády, časopisy, staré jízdenky, fotky, uniformy, cedule, hračky s dopravní tématikou a další artefakty. „Rádi bychom tam vybudovali i modelové kolejiště. Něco bychom vystavili vevnitř, něco venku na zahradě. Pořádali bychom i osvětové akce, prohlídky, vytvořili expozici o historii města,“ řekl Kubík, který má lásku k dopravě v krvi, jeho babička byla průvodčí Posázavského pacifiku. „Prioritou pro nás je získat budovu a zahradu, pozemky kolem bychom brali jako jakýsi bonus,“ dodal.
„Již v roce 2015 nám Správa železniční dopravní cesty napsala, že s pronájmem souhlasí, ať počkáme na vyhlášení výběrového řízení, to ale doposud vypsáno nebylo a nyní se mluví o demolici,“ uvedl Kubík. Doufá, že dojde ke změně stanoviska. Na případnou koupi budovy by spolek požádal o úvěr, který by splácel z provozu. Kubík věří v úspěch a navzdory karambolům neztrácí optimismus.