„Ze směru od Líšného se dokončují výtoková čela propustků a pokračuje se na koruně opěrné zdi. Zhotovitel, který pracuje na několika stavebních akcích velkého rozsahu, mimo jiné například pro Správu železnic, práce nepozastavil a nadále plní své závazky vůči investorovi,“ uvedla Lenka Jiroušová z odboru územního plánování a regionálního rozvoje železnobrodská radnice.
„Vzhledem k pohybu těžké techniky je staveniště nadále uzavřeno. Tímto apelujeme na dodržování zákazu vstupu v celém úseku stavby,“ dodala Lenka Jiroušová.
Idea projektu se zrodila počátkem 90. let. K jejímu naplňování dochází od roku 2004, kdy se nositelé projektu dohodli na společném postupu řízení projektu. Cyklotrasa Jizera je rozdělena na sedm úseků, z nichž každý má svého garanta, který koordinuje práce na projektu ve smyslu zachování jednotné ideje. Hlavním koordinátorem projektu v celém koridoru Jizery je dnes Sdružení Český ráj, které se se svými partnery hlásí k principům Greenways.
Rozdělení trasy na jednotlivé úseky a garanti projektu: Svazek Krkonoše je nositelem úseku pramen Jizery – Horní Sytová, město Semily je nositelem úseku Dolní Sytová – Podspálov, město Železný Brod je nositelem úseku Podspálov – Líšný, Turnov je nositelem úseku Malá Skála – Svijany, Mnichovo Hradiště je nositelem úseku Loukov – Ptýrov, Mladá Boleslav je nositelem úseku Bakov nad Jizerou – Horky nad Jizerou, Zlatý pruh Polabí, o. p. s., je nositelem úseku Benátky nad Jizerou – Brandýs nad Labem (Praha).
Zdroje: Město Železný Brod + Loužnický zpravodaj