Již dvacet let spravujete web citytrans.info, kam dáváte zajímavosti o české i zahraniční dopravě. Na čem dalším pracujete?
Loni jsem zrealizoval zastávku legionářského vlaku v Hostivici – projekt Legiovlak. V rámci celoměstských slavností, které se letos uskuteční 7. září, spolupracuji s městem na dopravní části. Zajišťuji provoz historických autobusů či vlaků. Historický autobus, jímž bude možné se zdarma svézt, vyjede ze Zličína. Na slavnostech bude otevřena výstava „25 let PID v Hostivici“.
Jak hodnotíte předešlé slavnosti?
Skvěle. Poprvé jsem dopravní část organizoval v roce 2014, tehdy ve spolupráci s organizací ROPID. Je to podpora veřejné dopravy, může to probudit zájem dětí, je to i pokus, jak získat nové řidiče autobusů.
Pomoci by mohlo i dopravně technické muzeum, o jehož vybudování z nádražního depa v Hostivici usiluje Klub historické techniky Praha…
Tuto myšlenku jsem vyslovil již v roce 2014. Záměr Klubu historické techniky Praha mě zaujal a získal.
Záměr podporují i město Hostivice a Ministerstvo kultury ČR. Národní památkový ústav zařadil objekt do památkového katalogu budov vhodných k zachování. Aktivitu vítá Středočeský kraj. Drhne to na majiteli objektu – Správě železniční dopravní cesty, která chce budovu zdemolovat. Co vy na to?
Je nepochopitelné, že SŽDC se nesnaží kulturní dědictví zachovat. Budova pochází přibližně z roku 1870, má historickou hodnotu, protože v té době začínala v úseku Praha-Kladno parostrojní železnice.
Pomohlo by prohlášení depa národní kulturní památkou?
To by byla možná cesta, jak objekt zachránit. Viděl jsem část projektu, co v místě plánuje zrealizovat SŽDC, a přijde mi to nevhodné. Ať již nakládací rampa nebo zřízení asi 461 míst v parkovacím režimu P + R.