• nezarazene
  • Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • Probouzí zájem o veřejnou dopravu, spolupracuje s městem Hostivice

    18.3.2019
    Andrea Cerqueirová

    Michal Babický je příznivcem dopravy. Spolupracuje s městem Hostivice na dopravní části městských slavností.

    Již dvacet let spravujete web citytrans.info, kam dáváte zajímavosti o české i zahraniční dopravě. Na čem dalším pracujete?
    Loni jsem zrealizoval zastávku legionářského vlaku v Hostivici – projekt Legiovlak. V rámci celoměstských slavností, které se letos uskuteční 7. září, spolupracuji s městem na dopravní části. Zajišťuji provoz historických autobusů či vlaků. Historický autobus, jímž bude možné se zdarma svézt, vyjede ze Zličína. Na slavnostech bude otevřena výstava „25 let PID v Hostivici“.

    Jak hodnotíte předešlé slavnosti?
    Skvěle. Poprvé jsem dopravní část organizoval v roce 2014, tehdy ve spolupráci s organizací ROPID. Je to podpora veřejné dopravy, může to probudit zájem dětí, je to i pokus, jak získat nové řidiče autobusů.

    FOTO: Michal Babický a historický autobus

    Michal Babický a historický autobus - All-focusMichal Babický a historický autobus - M_Babicky_doprava_bus-rto

    Pomoci by mohlo i dopravně technické muzeum, o jehož vybudování z nádražního depa v Hostivici usiluje Klub historické techniky Praha…
    Tuto myšlenku jsem vyslovil již v roce 2014. Záměr Klubu historické techniky Praha mě zaujal a získal.

    Záměr podporují i město Hostivice a Ministerstvo kultury ČR. Národní památkový ústav zařadil objekt do památkového katalogu budov vhodných k zachování. Aktivitu vítá Středočeský kraj. Drhne to na majiteli objektu – Správě železniční dopravní cesty, která chce budovu zdemolovat. Co vy na to?
    Je nepochopitelné, že SŽDC se nesnaží kulturní dědictví zachovat. Budova pochází přibližně z roku 1870, má historickou hodnotu, protože v té době začínala v úseku Praha-Kladno parostrojní železnice.

    Ministerstvo kultury podpořilo záměr vybudovat v Hostivici dopravně-technické muzeum

    Pomohlo by prohlášení depa národní kulturní památkou?
    To by byla možná cesta, jak objekt zachránit. Viděl jsem část projektu, co v místě plánuje zrealizovat SŽDC, a přijde mi to nevhodné. Ať již nakládací rampa nebo zřízení asi 461 míst v parkovacím režimu P + R.



    Nepřehlédněte