Důvodem byla prý potřeba uvolnit pětkovou řadu pro příměstské linky, ale dodnes není pětková řada používána a tak se mohlo přečíslování a přetrasování linek udělat v jeden termín.
Jen Praha mění noční linky 2x ročně
Neznám jiné město, které by měnilo noční MHD dvakrát ročně. Opět jsme v něčem první. A co hůř, sám Ropid říká, že tohle není konečný dlouhodobý stav a do budoucna plánuje další „překopání“ nočních linek.
Posílení centra vítám
Nyní naplánované změny jsou rozumné a opravdu zlepší noční dopravu v Praze. Nové autobusové linky jezdící přes centrum Prahy odlehčí přeplněným tramvajím. Vítám také vlašťovku v podobně tangenciální linky 913 spojující sever a jih Prahy na úrovni Prosek – Vysočany – Flora – Vršovice.
Linky musí reagovat na změnu nočního života
Ale připojuji se k názoru Ropidu, že je potřeba noční linkové schéma udělat nové a zcela načisto. V posledních letech se noční doprava velmi rozšířila i do menších městských částí, avšak formou přílepků ke stávající až historické síti. Navíc se v Praze za poslední roky změnil noční život, který se přesunul do oblasti Dlouhé třídy (přes léto také oblast „náplavky“ u Palackého náměstí) a Lazarská zůstala jen přestupním bodem, nikoliv hlavním počátkem nočních cest do domovů. Proto je škoda, že ani teď se nepodařilo uskutečnit komplexní změny. To je ovšem dáno nevyčleněním dostatečného množství finančních prostředků od města.
Detailní informace o nočních linkách si můžete přečíst ve článku Od října v noci pohodlněji. ROPID posílí noční spoje na kraji Prahy.
Zdroj: http://mhd86.cz, autor: Ondřej Matěj Hrubeš