Médiím to řekla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Ke kontrolám přejezdů SŽ přistoupila po lednové srážce vlaku s kamionem na přejezdu u Dolní Lutyně na Karvinsku, při které se zranilo 20 lidí a strojvedoucí na místě zemřel. Jednou z možných příčin bylo uvíznutí kamionu na přejezdu kvůli profilu silnice v tomto úseku.
Přejezdy, které budou potřebovat úpravy, se podle mluvčí nacházejí zejména na účelových a méně významných místních komunikacích. „Opatření mají různou formu – od doplnění dopravního značení pozemních komunikací, po dílčí úpravy vlastních přejezdových konstrukcí,“ uvedla.
Změna dopravního značení u některých přejezdů zpřísní omezení pro určité typy vozidel, například podle délky nebo hmotnosti, řekla Eberl Friebová. Na několika zkontrolovaných místech už nové dopravní značky jsou. V některých případech se budou kromě železničních přejezdů upravovat i silnice. „U zjištěných případů vše komunikujeme se silničními správní úřady,“ dodala.
Správa železnic odpovídá pouze za stav železničního přejezdu. O úpravě silnic a dopravních značkách rozhoduje správce pozemní komunikace. U státem vlastněných komunikací je to Ředitelství silnic a dálnic, u krajských komunikací krajská správa a údržba silnic (SÚS), obecní komunikace spravují přímo obce. U účelových komunikací je za jejich stav odpovědný vlastník komunikace.
Nákladní auto, které převáželo část vrtné soupravy, uvízlo letos v lednu na železničním přejezdu u Dolní Lutyně. Podle zástupce přepravní společnosti byl příčinou uvíznutí profil silnice v tomto úseku. SŽ tehdy uvedla, že žádné stížnosti související s přejezdem nezaznamenala.
Zdroj: ČTK