Ty dnes tvoří téměř polovinu vozového parku. Dopravní podnik je umístil do vozoven Pankrác, Motol, Vokovice a Žižkov. Typ 15T byl vyvinut přímo po Prahu v letech 2005 až 2008. Podobné vozy plzeňská Škoda Transportation dodala v letech 2010 až 2018 do lotyšské Rigy, kde jezdí v tříčlánkovém, i čtyřčlánkovém provedení.
V Praze znamenaly tramvaje 15T zásadní změnu v cestování. Jednalo se o první 100% nízkopodlažní tramvaje. Ať už cestující nastoupí kterýmikoliv dveřmi, nikde na něj nečekají schody.
Zhruba v polovině dodávek došlo ke změně, kdy novější série vozů obdržela jiné barevné schéma (např. žluté čelo) a vozy byly vybaveny klimatizací pro cestujících.
První polovina vozů zůstala bez klimatizace, ač doklimatizování všech vozů 15T sliboval Pražanům jak Dopravní podnik hl. m. Prahy, tak současné vedení města (koalice tvořená Piráti, Praha Sobě, Spojené síly pro Prahu – resp. STAN a TOP 09). Ze slibu ovšem sešlo.
V současné době pražský dopravní podnik obnovil proces rekonstrukcí tramvají řady T3, které vychází z koncepce padesátých a šedesátých let minulého století. A to i přesto, že Praha by potřebovala ještě zhruba 250 nových nízkopodlažních tramvají obdobných typu 15T.