Už v roce 2017 proběhla veřejná anketa ke vzhledu nové lávky, kdy mohli občané vybírat ze šesti předložených variant, a finální podoba tak vzešla z preferencí místních obyvatel. Jedná se o konstrukci navrženou ve formě nízkého Vierendeelova nosníku charakteru robustního zábradlí. Celou konstrukci pak podporují pomocná visutá táhla napnutá mezi břehy a vypolohované nízké břehové pylony. Celkové rozpětí činí 64 metrů a maximální výška mostu je 6,23 metrů nad běžnou hladinou Jizery.
K demolici původní lávky došlo v červenci minulého roku. Aby nebyl snížen komfort místních, byla pro jejich potřeby nainstalována lávka provizorní, která dobře sloužila po celou dobu výstavby, vyjma krátkého výpadku způsobeného loňskou povodní. V dubnu letošního roku proběhla montáž ocelové konstrukce a pak se dělníci zaměřili na dokončovací práce a terénní úpravy okolí. Nyní už je lávka plně dokončena a předána k užívání.
Celkové náklady stavby dosahují necelých 41 milionů korun. Město získalo na realizaci dotaci ve výši téměř 26 milionů a další čtyřmilionovou podporu od Libereckého kraje v souvislosti s budováním cyklostezky Greenway Jizera, které je nová lávka nedílnou součástí.
Zdroj: Město Železný Brod