Veselý nadhled Martiny Kociánové v květnových Hovorech W. Není to jen o zpěvu

2.6.2019
Jitka Lenková
Další fotky

Dalo by se říct, že studium operního zpěvu bylo pro Martinu splněným snem, i když je také vystudovanou historičkou a mohla být vystudovanou ekonomkou. Se zpěvem začala s tichým údivem rodiny nad tou podivností už jako dítě, nakonec se propracovala až k soukromým hodinám zpěvu v Praze. Ještě za studií začala pracovat jako hlasatelka večerní zpráv v TV Nova, což jí přineslo obrovskou veřejnou popularitu. Když však dostala možnost účinkování v muzikálu Krysař Daniela Landy, chopila se jí i za cenu toho, že se musela podle rozhodnutí V. Železného vzdát práce v televizi.

Komici všech dob, spojte se! Burian, Werich i Cibulka nás bavili, baví a bavit budou

V rámci Hovorů W se dočkala i obvyklé otázky, jaký je rozdíl mez zpěvem muzikálovým, resp. rockovým, a operním. „To je jednoduché,“ odpověděla Martina s pobaveným úsměvem. „Když zpěvák v muzikálu zazpívá nějaký vysoký tón, tak to musí vypadat, jako by to bylo to poslední, co ze sebe vydá. Zatímco operní pěvec to musí podat tak, jako by tam měl ještě rezervu kvarty.“

Tedy že by dokázal zazpívat čtyři tóny ještě vyšší. Přesně tak ale Martina Kociánová působila po celou dobu představení, naprosto autenticky a přitom samozřejmě. Po TV Nova a Krysařovi se objevila v řadě rozhlasových i televizních pořadů, na některých z nich se také autorsky podílela. Věnuje si i vážné hudbě a pravidelně vystupuje i s hudebními tělesy tohoto druhu. Studium historie jí navíc umožnilo rozvinou i schopnost podívat se na vlastní i cizí snažení s určitým a často i ne úplně vážným nadhledem.

Pohlazení pro romantická srdce? Že se dnes už nenajde? Ale ano!

Takovým druhem snažení byl i její pořad vysílaný v Českém rozhlase Dvojka nazvaný „Kupředu do minulosti“. Skončil v prosinci roku 2016 z důvodů „o nichž mi smlouva nedovoluje promluvit“, komentovala moderátorka tento svůj zatím poslední a zřejmě obsahově nejvýznamnější počin. Ukázal se totiž natolik nosný, že dokázal přerůst do stejnojmenného internetového projektu. Svobodně se zde mohou otevírat i ta společenská témata, která ve veřejnoprávním médiu nemohla zaznít pro svoji kontroverzní podstatu. Šlo například o alternativní medicínu i budoucnost naší společnosti a rizika, která jí hrozí.

Od vážného tématu se ale „Hovory W“ rychle zas přenesly k veselejší notě a to téměř doslova. Klasická „ježkovka“ Když jsem kytici vázala je sice trochu tklivá, ale za klavírního doprovodu Karla Štolby a v operním provedení Martiny Kociánové přenádherná. To jsou chvíle, kdy si člověk uvědomí, že živý projev na podiu nic nenahradí v tom, jak je unikátní a neopakovatelný.

FOTO: Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová

Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_12Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_18Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_9Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_10Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_13
Další fotky
Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_14Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_16Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_17Hovory W 13. 5. 2019 – Martina Kociánová - MARTINA_3

Chcete něco podobného zažít i vy? Přijďte 13. června na Hovory W s hosty herečkou Libuší Švormovou a režisérem Tomášem Magnuskem. Nejenomže se dobře pobavíte, jak je už dobrým zvykem, ale ještě se dozvíte něco o novém chystaném seriálu Čechovi.

 



Nepřehlédněte