Cílem stavby, jejíž realizace by měla začít v květnu příštího roku, je podle vyjádření Správy železnic „celková rekonstrukce zmíněných přejezdů, spojená se zvýšením úrovně jejich zabezpečení“. Na kříženích s cyklostezkou a komunikací III. třídy bude dosazeno světelné a zvukové přejezdové zabezpečovací zařízení bez závor a přejezd na silnici I. třídy bude navíc doplněn pozitivní signalizací a závorami. „Jejich břevna budou z kompozitního materiálu s LED svítidly,“ uvedla Správa železnic.
Zkrácení výlukových činností na minimum
Součástí stavby bude i rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí přejezdů a dvou přilehlých mostních objektů. „Zajímavostí projektu je náhrada mostu přes Koudelovský potok v km 2,132, na kterém dochází ke křížení dráhy a silnice I/17. Stávající přemostění bude odstraněno a na jeho místě vznikne nový prefabrikovaný železobetonový most složený z profilů ve tvaru U,“ informovala Správa železnic.
Dodala, že v rámci přípravy akce byla navržena taková technická řešení, která umožní zkrácení výlukových činností na minimum, a to hlavně v případě výměny mostu v km 2 132. „Ten bude vybudován za 21 dní během nepřetržité výluky v září a říjnu příštího roku,“ uzavřela Správa železnic.