„Železnice Praha-Kladno je pomalá, má malou kapacitu a je celkově zastaralá. Proto většina dojíždějících denně z Kladna do Prahy za prací a do škol jezdí více autem či autobusem, což často vytváří dopravní zácpy,” uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hlavního města Prahy.
Do Kladna za 27 minut?
Zásady územního rozvoje prošly aktualizací. Koridor železniční tratě Praha – Letiště Václava Havla Praha – Kladno spojuje největší město ve Středočeském kraji s Prahou.
Aktualizace číslo 4 upravuje vymezení koridoru železniční tratě mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín. Jinými slovy vymezuje koridor jižně od dnešní trati, což umožní stavbu nových železničních tunelů mezi těmito stanicemi. Bez této aktualizace by nebylo možné tyto tunely realizovat.
Vlakem do Prahy i na letiště
„Dlouhodobě podporujeme větší zapojení železnice do obslužnosti Prahy a jejího okolí, přičemž naší prioritou je zároveň napojení trati na letiště Václava Havla. Proto jsem ráda, že máme za sebou další krok k realizaci tohoto důležitého projektu a vstoupili jsme do stádia, ve kterém mohou občané podávat své připomínky,“ dodává Petra Kolínská.
Velkým cílem projektu je vybudování dvojkolejné železniční tratě na Letiště Václava Havla, a spojit ho tak s centrem Prahy. Zároveň se čeká modernizace dosavadní jednokolejnou trať mezi Prahou (Masarykovou nádraží) a Kladnem.
Na Letiště Václava Havla bude nově vést odbočka ze stanice Praha-Ruzyně. Vznikne 6 nových zastávek. Na této trase tak bude moci jezdit až 10 párů vlaků v hodině – šest na letiště, čtyři do Kladna. Cesta na letiště se tak z centra města se tak zkrátí na 27 minut a nebude nutné přestupovat. Tato varianta je ve srovnání s výstavbou metra výrazně levnější. Vlaky navíc budou jezdit čtyřiadvacet hodin denně.