Nová trať z Prahy do Berouna má zelenou

Centrální komise ministerstva dopravy schválila studii proveditelnosti prověřující novou trasu mezi Prahou a Berounem s doporučením další přípravy nové trati Praha-Smíchov/Branický most – Beroun.

Ve hře jsou ale dvě trasy, kromě nové, Správa železniční dopravní cesty současně pokračuje v realizaci a přípravě staveb v rámci optimalizace stávající trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem.

Jako nejvhodnější byla pro novou trasu vyhodnocena varianta s označením C-I, která zahrnuje novou trasu v celé délce úseku Praha-Smíchov – Beroun, s odbočkou pro nákladní dopravu směrem do Malé Chuchle a napojením na Branický most v rámci železničního nákladního průtahu uzlem Praha.

Celková délka nové trasy je 26,3 km, a to včetně odbočky pro nákladní dopravu, přičemž 24,8 km nové trasy je začleněna do tunelu, a to tak, že každá traťová kolej bude mít jednokolejný tubus.  Nová trať bude plně přizpůsobena smíšenému provozu osobní a nákladní dopravy, což ovlivnilo parametry trasy i maximální traťovou rychlost 200 km/h.

Varianta C-I respektuje po léta známý návrh, ale až nyní se podařilo pro takto náročnou investici nalézt dostatek obhajitelných přínosů, podmíněných rovněž elektrizací a zkapacitněním trasy ze státní hranice ve směru na Norimberk,“ uvádí generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

S ohledem na rozsah stavby a její technickou náročnost lze ovšem začátek samotné realizace očekávat v roce 2028.

Předpokládaný rozsah dálkové a rychlé meziregionální osobní dopravy má v nové trase varianty C-I například půlhodinový interval vlaků Ex s cestovní dobou z pražského hlavního nádraží do Plzně padesát minut, z Prahy‑Smíchova asi čtyřicet minut, dále v období přepravních špiček až čtyřmi spoji složenými z obdoby dnešních linek R16 a R26 s cestovní dobou Praha hl. n. – Beroun devatenáct minut a z Prahy-Smíchova zhruba dvanáct minut.

Ve stávající trase v údolí Berounky pak může být při zvýšené spolehlivosti plně posílena osobní regionální doprava, například ve špičkovém desetiminutovém intervalu až po Řevnice.

Studie proveditelnosti, která byla zadána v roce 2017, kromě očekávaných přínosů například ve zkrácení jízdních dob, minimalizuje dopady na životní prostředí v CHKO Český kras. Cílem bylo i snížení hlukové zátěže v husté zástavbě v údolí Berounky.

Včera, 19:10
V provizorním operačním a informačním středisku si všichni návštěvníci mohli vyzkoušet, jak správně událost nahlašovat.
Včera, 17:50
Dalším případem pytláctví, kdy padli dva jeleni, se zabývají rakovničtí kriminalisté.
Včera, 17:11
Blížící se jaro začíná lákat k vycházkám a výletům. Jednou zajímavou předjarní vycházkou může být...
Včera, 15:59
Výzkumníci z Technoparku Kralupy nad Vltatovou, který je součástí Vysoké školy chemicko-technochnologické v Praze, ve spolupráci...
Včera, 11:01
Příbram chce v ještě v tomto volebním období postavit parkovací dům na autobusovém nádraží. Měl...
Včera, 10:11
Nymburk prodal pozemky v průmyslové zóně Sever. Za zhruba 16 hektarů zaplatí investor 60 milionů...
21.2.2020
Finančí dotaci kraje využijí i na údržbu značení pěších a cyklistických tras ve Středočeském kraji.
21.2.2020
Středočeští záchranáři mají v Kostelci nad Černými lesy u Prahy nové výjezdové stanoviště. Vzniklo v...
21.2.2020
Začátkem února si hořovičtí městští policisté převzali nový automobil značky Škoda. Vozidlo zakoupila společnost NH...
21.2.2020
Vedení Kladna jedná o podobě obnovy železničních stanic ve městě a jejich okolí. Pokračují úpravy...
Reklama