Nová výprava Divadla bratří Formanů za dobrodružstvím směřuje na Divoký západ, do doby, jejíž opravdovost je zachycena pouze na černobílých fotografiích. Začíná 20. století a v magické Praze žije své sny kouzelník a iluzionista, majitel laciného kabaretu. Je posedlý technickými zázraky své doby: filmem, fotografií i chraplavým zvukem fonografu. Nejraději se však ve svých představách prohání po arizonských pláních, popíjí v saloonu s ošlehanými pistolníky a v náručí svírá nespoutané krásky… Nové představení se pohybuje na pomezí divadla, kabaretu, cirkusu a němého filmu. Celkem se v dřevěném Saloonu bude hrát sedmnáctkrát.
Divadlo bratří Formanů je už dvacet pět let jedním z nejvýraznějších uměleckých uskupení českého divadla. Svým netradičním pojetím, stylem práce a poetikou se však z něho zcela vymyká. Kromě bratrů Petra a Matěje Formanových a několika málo stálých členů (Veronika Švábová, Andrea Sodomková, Josef Sodomka, Marko Ivanovič a Ivan Arsenjev), totiž vzniká pro každé představení nový tým, přinášející novou energii a dovednosti.
Divadlo bratří Formanů nemá vlastní budovu ani stálou scénu. Svá představení většinou vytváří ve specifických prostředích, jakými je třeba Divadelní loď Tajemství nebo různé typy mobilních stanů. S tím pak souvisí i nomádský život, který členové divadla vyznávají. Se svými projekty putují nejen po Čechách, ale i po celé Evropě nebo USA a Mexiku.
Tím si vydobyli vysoký kredit a každé jejich další představení je nejen očekáváno, ale vzniká v koprodukci s předními divadelními partnery ve Francii či Belgii. V tom je Divadlo bratří Formanů v českém divadelní prostředí zcela výjimečné. Při svých cestách tedy přirozeně a vytrvale šíří dobré jméno české kultury, sílu její divadelní, výtvarné i loutkářské tradice.
V připravovaném představení Deadtown se soubor opět snaží posunout ve své tvorbě o kus dál, hledat a bavit se novými možnostmi. Ke své tradiční „rukodělné“ práci, reprezentované silnou výtvarnou stránkou nebo loutkami, navazujícími na dlouhou tradici, se tentokrát přidá i výrazná filmová složka, jejíž podstatnou součástí je animace. Ta byla vždy silnou stránkou české kinematografie a tvůrci se k této tradici hlásí.
Projektů, které spojují film a divadlo je v dnešní době více, v případě Deadtownu však filmový obraz není jen pozadím nebo ilustrací, ale živým prostředím, vytvářejícím ve spojení s hercem vlastní magickou realitu, inspirovanou světem Karla Zemana.
Tak jako u jiných projektů Divadla bratří Formanů je i tentokrát snahou tvůrců překročit zaběhané hranice a najít nový svět respektive Nový svět. Přitom ale nezapomenout na diváka, na emoce, sdělení a silný zážitek. Protože ani tentokrát návštěvník nevstoupí jen do divadla, ale ocitne se v originálním, pouze pro toto představení vytvořeném světě.
A až představení skončí, může vejít i na scénu a spolu s herci a dalšími členy divadla strávit v baru, předtím vyhrazeném jen smyšleným postavám divadelního kusu, zbytek večera. A tímto okamžikem sdílené pospolitosti naplnit i hlavní smysl celého projektu.