„Odpůrci letiště Vodochody si berou nájezd na dálnici jako rukojmí, protože je to jedna z podmínek EIA, aby letiště mohlo vzniknout. Dnes to spolu ale už nesouvisí, proti letišti mohou zástupci obcí, kterých se dotkne, použít jiné nástroje,“ řekl Nedoma. Ministerstvo dopravy má podle jeho slov mezi hlavními dopravními cíli to, aby u hlavního města nebyly jen dva nebo tři sjezdy, ale doprava byla rozložena do vícero míst a mohla tak navázat na budoucí okruh kolem Prahy.
Neúnosná dopravní situace je podle Nedomy vidět kupříkladu v tom, že lidé zaměstnaní v nedaleké Praze prostojí desítky minut v kolonách, a to jak v osobních vozech, tak i v autobusech, které tudíž nemohou dodržovat jízdní řády. „Jsem přesvědčen, že nájezd na dálnici by lidem z Odoleny Vody při cestě za prací do Prahy většinově ulevil. Potřeba dopravního spojení je už delší dobu značná,“ řekl.
Spory se vedou o to, jak velký hluk by nájezd způsobil. Místostarosta Odoleny Vody Tomáš Lohniský pro Náš REGION již v minulosti uvedl, že ani v případě vybudování protihlukových bariér by nikdo neochránil obyvatele bydlící v ulicích, kde by došlo k výraznému zvýšení provozu. „V místě dnešní křižovatky by byl kruhový objezd, auta by tedy jezdila stejnou rychlostí. Jinou otázkou je, že všude stoupá počet vozidel, to ale bude i při současném stavu,“ řekl Nedoma.
„Již v roce 2006 jsem nechal pro Odolenu Vodu zpracovat studii. Místo nájezdu je vybráno uvážlivě, je zapracováno do platného územního plánu, reálně je o něm uvažováno i do zásad územního rozvoje kraje. Věřím, že kraj požadavek nezamítne, nejde jen o regionální problém,“ dodal bývalý starosta a někdejší senátor. Zastupitelstvo Středočeského kraje by se mělo nájezdem zabývat koncem února.