• nezarazene
  • Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • Fasády v kraji hyzdí název úklidové firmy. Poškozením majetku si způsobila problém, míní experti

    9.8.2019
    Marcel Mihalik

    Ani po roce nezmizely nápisy vandala, který po Teplicích, Mostě a Chomutově nasprejoval po fasádách nemovitostí a podchodů název úklidové firmy. Lidé ji podezřívají, že vandalismus zvolila jako levnou reklamu. Valnou pověst nemá společnost ani mezi klienty a bývalými zaměstnanci. Experti na marketing, které Náš REGION oslovil, se shodují, že tento druh prezentace z dlouhodobého hlediska vždy jen uškodí.

    Špatná reklama taky reklama. To si řekne většinou laik nebo krátkozraký hlupák nedomýšlející důsledky. I když to úklidová firma z Mostu popírá, nabízí se možnost, že za vandalismem stál někdo s ní propojený. Nasprejovaný název společnosti se totiž v masivní míře objevil na mnoha místech regionu v době, kdy firma spouštěla kampaň na sociálních sítích. I když se její jednatel Martin Fajner od sprejování distancoval, a vypsal odměnu za dopadení pachatele vandalismu, jeho slova u lidí moc důvěry nebudí.

    Pracovníci firmy lepili samolepky

    Náš REGION má totiž výpovědi svědků, kteří údajně viděli, jak zaměstnanci firmy vylepují svá loga na soukromý majetek. Případ vandalismu vyšetřovala i Policie ČR. Jelikož ale nechytila nikoho při činu, pro nedostatek důkazů případ odložila. „Všechny případy, které jsme prověřovali v souvislosti s těmito nápisy, byly již v loňském roce odloženy, jelikož provedeným šetřením se nepodařilo zjistit skutečnosti opravňující zahájit trestní stíhání (pachatel neznámý),“ potvrdil policejní mluvčí Daniel Vítek.

    Nejdražší cestování MHD má nejchudší Chomutov! Čím víc lidí v exekuci, tím vyšší jízdné

    Lidé mají ale jasno. Sociální sítě firmy – jak Facebook, tak Instagram – negativními komentáři překypují. „Ať jdou do pr**le, ty nápisi sprejem bych jim naúčtoval. Jejich odstranění stojí město Most velké peníze,“ má jasno Stanislav Krejčí. Kritika padá nejen na způsob prezentace uklízečů, ale i jejich práci. Veronika Macháčová ji zhodnotila jako nedostatečnou. „Hrozný! Ze začátku se snaží a pak to jde od desíti k pěti! Bordel, mám pocit, že tu nikdo neuklízí,“ napsala na firemní profil žena, která bydlí v domě, jenž firma uklízí.

    –15.7.2019-uklid-pohoda-most-jednosmerka
    Firma zřejmě nejenže poškozovala v minulosti cizí majetek sprejováním, ale dokonce je arogantní i vůči dodržování dopravních předpisů. Zaměstnanec firmy na obrázku vyjíždí z jednosměrky a hrozí tak čelní střet s protijedoucím vozidlem, z něhož je fotografie pořízena.
    (čtenář)

    Svoji zkušenost pod jedním z příspěvků na Facebooku připojila i údajně bývalá zaměstnankyně. „Nejhorší firma, co může být. Dělala jsem u nich rok a všechno bylo v pořádku. Ale předposlední měsíc, co jsem u nich byla, tak mně nevyplatili. Nikdy bych k nim nešla dělat, jsou to podvodníci,“ tvrdí Kateřina Boubelíková.

    Uklízeči porušují i dopravní předpisy

    Uživatel Tomáš Jirisch přidal na Facebook zase důkaz, že pro zaměstnance firmy zákon neplatí, když služební vůz vyjížděl z jednosměrky opačným směrem tak, že hrozil střet s protijedoucím vozidlem. Může tak jít o další indicii, že když zaměstnanci nedodržují ani dopravní předpisy, mohli mít prsty i ve vandalismu. Na sítích jsou i pochvalné recenze, ovšem většinou od rodinných příslušníků zaměstnanců firmy.

    Experti na marketing: Veřejnost nevnímá firmu kladně

    Náš REGION se obrátil na experty z oblasti marketingové komunikace a public relations. Pokud by za sprejováním, které vyvolalo rozruch, firma stála, těžila by z toho? Shodli se, že nikoli. „I když se někdy říká, že negativní reklama taky reklama, není to pravda. Jakým způsobem se značka prezentuje, ovlivňuje její vnímání veřejností a zákazníky a některé přešlapy se mohou táhnout s firmou dlouhá léta. Poškozování majetku sprejováním na fasádu, i když by byla sebepoškozenější, je pořád poškozování cizího majetku. Samostatnou kapitolou je pak fakt, že pošpinění veřejného prostoru nejde úplně dohromady s úklidovou firmou, která by se měla prezentovat opačným způsobem,“ ohodnotil Roman Binder z největší české PR agentury AMI Communications. Podle něj si zákazníci i po letech na reputační problém vzpomenou, a proto by neradil jít cestou rychlého vzbuzení zájmu i za cenu poškození pověsti.

    Stejně to vidí Marie Zouharová z kreativního studia Adis Art. „Člověk nemusí být ani odborník ani policajt, aby si odpověděl na to, kdo může mít zájem a profit z toho, že se název firmy objeví v konkrétním období na tolika místech v úplně stejném provedení. A navíc paralelně v době, kdy firma spustila kampaň v různých typech médií,“ kroutí hlavou. Krátkodobě tak možná uklízeči stoupli do povědomí spousty lidí, dlouhodobě si ale pošramotili pověst. „Nelze vyloučit ani konkurenční boj. I tak by to byl ale ukázkový příklad toho, že firma své PR nezvládá. A potřebuje pomoc,“ myslí si Zouharová.

     

    Omezení na Vinohradské v Chomutově trvá. Kaufland se o opravu opěrné zdi pře s městem



    Nepřehlédněte