Teploty klesají, je ideální čas začít s během. Pojďte do toho

22.9.2020
Zaz

Běhání není jenom módní záležitost, kterou teď každý všude propaguje. Běh je nejzákladnější pohyb ze všech. Už naši prapředci běhali, aby ulovili mamuta, nebo později bizona. Neměli se také jak přepravovat z bodu A do bodu B a tak prostě a jednoduše běhali. My jsme se „jen“ navlékli do společenského oblečení a zpohodlněli, protože máme mnoho dopravních prostředků, které nás přepraví mnohem rychleji a bez většího úsilí tam, kam potřebujeme.

Zvedněte se z gauče

V první řadě je důvodem k tomu proč neběhat určitá lenost. Přeci jen se nám obvykle po práci chce spíše spočinout, než nazout tenisky a vyrazit do ulic nebo do lesa za během. Přestaňte mysle na všechny výmluvy a prostě to začněte dělat.

Běhání nikdy nebylo snazší. Máme pro vás plán

Za začátku to nebudou výkony

Začátky jsou vždycky těžké a složité. Nikdo neříkal, že to půjde samo, že to budete mít zadarmo. Nečekejte, že dáte proklamovaných pět kilometrů pod hodinu, nebo raději ani nepočítejte s tím, že pět kilometrů vůbec uběhnete.

Vyměřte si trasu tak do kilometru. Budete si ji postupně prodlužovat podle toho, jak vám to půjde. Pokud hned ze začátku nebudete moci trasu uběhnout, nezoufejte, protože to tak prostě velmi pravděpodobně bude. Dokud se opravdu nerozeběhnete, dávejte si indiánský běh, tedy 100 kroků jdu, 100 kroků běžím.

FOTO: Běh

Běh - běhBěh - běhBěh - běhBěh - pesBěh - běh
Další fotky
Běh - závod

Až kilometr opravdu uběhnete,  trasu si týden po týdnu prodlužujte tak o 100 až 200 metrů. Běh chce ale také trochu pořešit stravování. Takže nikdy neběháme nalačno – na rozdíl od jógy, kterou nalačno praktikovat můžeme. Před výběhem si dejte banán nebo jogurt, jenom něco lehčího. Když budete trénovat, tak své tělo zbytečně nezatěžujte cukry. Alkohol si tedy dopřejte v den, kdy neběžíte a jen v malé míře. Stejně tak se vyhýbejte těžkému a smaženému jídlu. Nedělo by vám to dobře, mohla by vás začít pálit žáha.



Nepřehlédněte