• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Děti ve škole potřebují sociálního pracovníka, myslí si Hurychová. Souhlasíte?

    V Děčíně se v polovině září v rámci pravidelné porady odboru školství a kultury a ředitelů škol a školských zařízení z celého území obce s rozšířenou působnosti, uskutečnil program s několika tématy. Porady se zúčastnila jako tradičně první náměstkyně primátorky města Děčín Hana Cermonová, vedoucí odboru školství a kultury Iva Bajerová, ředitelky a ředitelé škol a školských zařízení a dále zástupci České školní inspekce (ČŠI), Pedagogicko-psychologické poradny a Pedagogického centra. Jedním z diskutovaných témat byla školská sociální práce, kterou zde za kolektiv Asociace školské sociální práce v ČR, z. s., (zkráceně AŠSP) představila Eva Hurychová. Cílem AŠSP je návrat této profesní pozice do školství s legislativním ukotvením.

    Na poradě zazněla řada aktivit či shrnutí různých problémů ve školách v dané lokalitě a nebyla vynechána ani kritéria České školní inspekce (ČŠI). Pro náš Region Hurychová ze zprávy ČŠI uvedla výsledky tematického zjišťování ČŠI z roku 2016/2017, kdy bylo častým důvodem k zavedení individuálního výchovného programu rovněž nevhodné chování žáků vůči pracovníkům školy, vulgární chování a šikana. ČŠI ve shodě konstatovala, že bez těsné spolupráce se zákonnými zástupci a bez výrazného zapojení školního poradenského pracoviště a bez těsné spolupráce s odborníky školských poradenských zařízení nemůže být řešení této problematiky úspěšné.

    FOTO: Školská sociální práce 2

    Školská sociální práce 2 - 4 živé obce nedvědovoŠkolská sociální práce 2 - Seminář – foto archiv Evy HurychovéŠkolská sociální práce 2 - 2 Základní_škola_Petřiny-jih,_vchod wi

    „Z tohoto faktu jasně vyplývá, že u nás v tomto směru chybí důležité pojítko, jímž je v zahraničí k lepší studijní prospěšnosti a chování žáků právě školská sociální práce, která má na rozdíl od pedagogů podstatný přesah za školu. Bohužel ke stále narůstajícím problémům dětí, žáků a studentů je tato profesní pozice reálnou i kontinuální perspektivou k pomoci a zlepšování daných stavů,“ uvedla Hurychová pro Náš REGION.

    Ve všenorské škole se starají o problémy dětí. Stane se to normou ve všech základkách?

    Důležitá je osvěta

    Důležitá je osvěta k návratu školské sociální práce, jež k nám patři historicky, neboť byla zaváděna již za prezidenta T. G. Masaryka. „Potom se v ní u nás nepokračovalo, v jiných státech ale ano. Je potřebné ji vrátit a obnovit do praxe, rozšiřovat důležité informace, provádět odborné semináře, konference, kulaté stoly, mediální prezentace, vzdělávací workshopy, poradenství, lektorskou a edukační činnost, včetně interdisciplinárního a multidisciplinárního setkávání,“ řekla Hurychová.

    „Význam školské sociální práce je nepopiratelný ve prospěch žáků, rodičů a také k pomoci pedagogům. AŠSP v součinnosti s jinými vyvíjí úsilí a činí kroky, aby se k nám školská sociální práce vrátila a byla ukotvena v českém právním řádu,“ dodala.


    Témata:

    Nepřehlédněte
    12.2.2025
    Zprávy

    Dáda padá!