Společnost zaměstnává okolo 300 lidí a stále nabírá další. „Neustále rozšiřujeme nebo upravujeme prostory a snažíme se investovat do automatizace, ale je to jídlo. Některé věci se bez lidí zkrátka neobejdou, chybí především kuchaři. Obecně koronavirus ovlivnil naše podnikání především v oblasti lidských zdrojů. Nejsložitější jsou náhlé příkazy vlády. Pracují u nás třeba maminky malých dětí a musí se o ně starat, když nemohou do školky,“ uvedl ředitel firmy Lukáš Drlík.
Zdravé stravování se mimo jiné v uplynulém roce stalo subdodavatelem v armádním tendru na část obsahu bojových dávek potravin. „Největší změna proti historickým bojovým dávkám potravin je ta, že jídla jsou připravována z čerstvých mas, nejsou používána žádná dochucovadla a vývoj byl pod taktovkou našeho nutričního dozoru. Velký pokrok je i v technologii. Zatímco dříve bylo praxí syrové suroviny dát do konzervy a vaření proběhlo během samotné sterilizace, nyní jídlo nejprve uvaříme dle našich standardů a následně sterilizujeme,“ uvedl Drlík.
Větší zájem o hotová jídla eviduje i řetězec prodejen Albert, který rozšiřuje svou nabídku i v oblasti vegetariánských a veganských pokrmů. „Růst poptávky akcelerovala koronakrize, kdy řada lidí pracuje z domova, a v první vlně i vzhledem k zavřeným restauracím si zákazníci zvykli kupovat hotová jídla. Růst prodejů jsme rovněž zaznamenali v polévkách, a to jak tradičních, tak i v řadě Fresh Bistro, kde jsou zejména luštěninové a zeleninové polévky. Zvýšený zájem pozorujeme i nadále v segmentu ovoce a zeleniny,“ uvedl za společnost ředitel komunikace Jiří Mareček.
adp/ČTK