Ministr Havlíček slíbil, že na zachování lokálek přidá peníze

27.8.2021
Jan Štoll

Středočeský kraj chce kvůli úsporám rušit 12 tratí, chce tím ušetřit 52 milionů korun ročně. Havlíček hovořil o přidání peněz po setkání s vedením Rožmitálu pod Třemšínem. Jednou z tratí, které by se rušené týkalo je právě i číslo 204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem. Ministr reagoval na plánované úspory Středočeského kraje, který chce nahradit některé vlaky na málo vytížených středočeských tratích autobusy.

Podle středočeského krajského radního pro dopravu Petra Boreckého (STAN) jsou hlavními argumenty pro rušení spojů nízká vytíženost, vysoké náklady na provoz a nízká traťová rychlost.

Starosta Rožmitálu p. T. Pavel Bártl zmínil například kulturně-historické souvislosti existence trati, ale též připomněl před pěti lety vzniklou Chráněnou krajinnou oblast Brdy a její turistický potenciál, který se může projevit i na využití železniční dopravy. „Jsem přesvědčen, že návštěvníků přibude,“ řekl.

Havlíček věří, že se lokální trati podaří zachovat. „Jsme připraveni se všemi kraji, nejenom Středočeským, diskutovat o tom, jak do budoucna financovat, jakým způsobem si poradit s vyššími náklady spojenými se zabezpečením tratí nebo s novými vlakovými soupravami,“ uvedl Havlíček.

Jednání už začala, zatím jsou bez konkrétního výsledku „Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj otevírají debatu o lokálních tratích. Společně chtějí vést jednání o změnách smlouvy o zajištění stabilního financování regionální železniční osobní dopravy z roku 2016 v rámci Asociace krajů,“ uvedl Havlíčkův náměstek Jan Sechter na twitteru.

Na koncepci provozu veřejné dopravy v regionu by se měli podílet dopravci kraje i Správa železnic. „Musíme domluvit jasný scénář, ale hlavně i koncepci toho, jak budeme takové situace řešit,“ doplnil ministr. Koncepce by měla obsahovat plánování i financování veřejné dopravy například na pět let, což by pomohlo zajištění provozu a racionálnímu plánování investic.

Zdroj: ČTK



Nepřehlédněte