• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • O titul evropského města Vánoc usiluje české město

    13.11.2024

    Město České Budějovice spolu s agenturou Art4Promotion se přihlásilo do soutěže o evropské město Vánoc. Loni postavené adventní městečko na náměstí Přemysla Otakara II. inspirované jihočeskou architekturou ocenili návštěvníci, celostátní ankety a britský deník The Times Českobudějovický advent zařadil mezi deset nejkrásnějších adventních trhů v Evropě. Adventní program letos nabídne 500 akcí včetně koncertů, divadelních představení, filmů a výstav. Mezi novinky patří nová světelná výzdoba adventního městečka, které se otevře 18. listopadu a skončí 6. ledna, řekli novinářům zástupci radnice a agentury Art4Promotion, která advent pořádá.

    „Každý rok investujeme v řádu milionů korun do nové výzdoby a koncept adventního městečka rozvíjíme. Největší důraz klademe na vytvoření vánoční atmosféry, a tak i letos se objeví v městečku nové světelné prvky, například dobové lucerny a historické pouliční lampy,“ řekla manažerka Art4promotion Magdaléna Střítecká. Nový pohádkový strom nasvítí tisíce světýlek, po náměstí budou rozestavěné světelné dekorace zvířátek v nadživotní velikosti, sněhuláků a andělů. U dřevěného betléma bude stát nová dřevěná socha anděla.

    Letos bude opět součástí městečka Budvarská pivnice, kde se bude čepovat pivo a která se ale rozšíří o prodej suvenýrů s tematikou nejen českobudějovického adventu. Novinkou budou i keramické hrnečky s logem adventu a plechové hrnečky, které dodá českobudějovická firma Belis, která má takzvaný český plecháček patentovaný a je jediným výrobcem tohoto hrnku v Česku.

    Akce na náměstí včetně veřejného kluziště, které se otevře 22. listopadu a bude opět kolem kašny, budou zdarma. Návštěvnost Art4Promotion odhaduje zhruba na 10 000 lidí denně, to by mohlo být okolo 500 000 lidí za celou dobu adventního městečka. Letos bude návštěvnost pro agenturu monitorovat profesionální firma. Data by pak chtěli mimo jiné porovnat s návštěvností akcí v jiných regionech.

    „Britský deník The Times nejen loni zařadil Českobudějovický advent mezi deset nejkrásnějších vánočních trhů v Evropě, předběhli jsme i Vídeň, a letos v říjnu ho znovu zmínil, kdy udělal pozvánku na nejkrásnější vánoční trhy a Českobudějovický advent patří mezi ně,“ řekla Střítecká.

    „Podali jsme společnou přihlášku s Art4Promotion do soutěže o evropské město Vánoc. Loni vyhrálo Brno. Na letošek máme nachystáno 500 akcí. Z nich bude 140 koncertů jak dospělých, tak i dětských interpretů. Opět bude hudební soutěž Vánoční hvězda pro místní mateřské, základní a střední školy,“ řekla primátorka Dagmar Škodová Parmová (ODS). Soutěž začne 26. listopadu. V prvním ročníku soutěže Vánoční hvězda hlasovalo 27 000 lidí.

    Slavnostní rozsvícení vánočního stromu bude 30. listopadu. Letos to bude 44 let stará a 11 metrů vysoká jedle stříbrná, kterou darovala rodina z Neznašova.

    České Budějovice dávají jako příspěvek na náklady agentuře Art4Promotion 2,8 milionu Kč bez daně a radnice do vlastních akcí na Českobudějovickém adventu investuje okolo dvou milionů korun.

    Zdroj: ČTK



    Nepřehlédněte
    22.11.2024
    Jižní Čechy

    Za teplo si v Písku připlatí

    20.11.2024
    Jižní Čechy

    V Hlinici se dočkají vodovodu