30℃
Dnes je 25. srpen , svátek má Radim

DPP zprovoznil kolejiště v ústředních dílnách v Hostivaři

Pražský dopravní podnik (DPP) zprovoznil velkokapacitní kolejiště v Ústředních dílnách v Hostivaři. Na více než tři kilometry kolejí se vejdou desítky tramvají. Náklady na vybudování byly 150 milionů korun a práce trvaly pět měsíců, sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Kolejiště podnik vybudoval kvůli chystané demolici a výstavbě nové vozovny v Hloubětíně.

Reklama

„Infrastruktura tramvajového zázemí je v Praze dlouhodobě poddimenzována. Zápasíme s deficitem odstavných kapacit nejen pro ústřední dílny, ale také obecně pro správu vozového parku,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. Použitím kolejiště ušetří podnik asi milion korun ročně.
V Hostivaři vzniklo 20 kolejí a každá z nich měří 101 metrů. Vejde se na ně buď 60 vozů 15T ForCity, nebo 120 modernizovaných vozů vycházejících z typu T3. Nejprve bude sloužit k odstavování tramvají, které jsou dosud rozmístěny po celém areálu ústředních dílen, kam byly přemístěny z vozoven v Hloubětíně a na Žižkově. Následně se sem přesunou další vozy z Hloubětína.
Dnešní kolaudací a zprovozněním kolejiště práce v areálu neskončí. Vznikne u něj ještě opravárenská hala. „Bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Stavět začne podnik v druhé polovině letošního roku.
Demolice haly vozovny v Hloubětíně bude zahájena ještě letos. Střechu budovy z roku 1951 tvoří železobetonové monolitické skořepiny, u kterých hrozí, že se zřítí. Po demolici začne stavba nové vozovny, která by měla být hotova v roce 2022. Do jejího dokončení budou tramvaje umístěny právě na nově vybudovaných odstavných kolejích v Hostivaři. Provoz hloubětínské vozovny byl přerušen loni v lednu.
DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.
Zdroj: čtk

Celníci našli v berounském skladu padělky lega

Včera, 21:39
Bohemka zavítala v dobré formě na stadion svého rivala z Vršovic, který v zápase pošetřil...
Včera, 16:36
Oblíbený Den otevřených dveří s prohlídkami pro školy i veřejnost chystá ve středu 11. září...
Včera, 15:01
Radnice Jižního Města chce na svém území zvýšit počet parkovacích míst. V současné době připravuje...
Včera, 10:14
Ve druhé polovině srpna si karlínská Invalidovna připomene výročí filmu Amadeus režiséra Miloše Formana, který...
23.8.2019
Atletická hala pro sportovce z hlavního města by mohla vzniknout v Jižním Městě v ulici...
23.8.2019
V Praze chodí do divadel ze 74 procent ženy, což je podobně jako ve čtyřech...
23.8.2019
Šlechtovu restauraci ve Stromovce, procházející postupnou rekonstrukcí, bude po jejím skončení provozovat Vinohradský pivovar. Vybral...
23.8.2019
Ve dvou pražských rybnících ve Vinoři se vyskytla kapří herpes viróza. Rybáři tak museli utratit...
23.8.2019
Když před dvěma roky Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oznámil cestujícím, že začne v...
23.8.2019
Praha 10 nechá pokácet čtyři okrasné sakury ve stromořadí v ulici V Olšinách. Důvodem je...
Reklama