11℃
Dnes je 26. květen , svátek má Filip

DPP zprovoznil kolejiště v ústředních dílnách v Hostivaři

Pražský dopravní podnik (DPP) zprovoznil velkokapacitní kolejiště v Ústředních dílnách v Hostivaři. Na více než tři kilometry kolejí se vejdou desítky tramvají. Náklady na vybudování byly 150 milionů korun a práce trvaly pět měsíců, sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Kolejiště podnik vybudoval kvůli chystané demolici a výstavbě nové vozovny v Hloubětíně.

Reklama

„Infrastruktura tramvajového zázemí je v Praze dlouhodobě poddimenzována. Zápasíme s deficitem odstavných kapacit nejen pro ústřední dílny, ale také obecně pro správu vozového parku,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. Použitím kolejiště ušetří podnik asi milion korun ročně.
V Hostivaři vzniklo 20 kolejí a každá z nich měří 101 metrů. Vejde se na ně buď 60 vozů 15T ForCity, nebo 120 modernizovaných vozů vycházejících z typu T3. Nejprve bude sloužit k odstavování tramvají, které jsou dosud rozmístěny po celém areálu ústředních dílen, kam byly přemístěny z vozoven v Hloubětíně a na Žižkově. Následně se sem přesunou další vozy z Hloubětína.
Dnešní kolaudací a zprovozněním kolejiště práce v areálu neskončí. Vznikne u něj ještě opravárenská hala. „Bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Stavět začne podnik v druhé polovině letošního roku.
Demolice haly vozovny v Hloubětíně bude zahájena ještě letos. Střechu budovy z roku 1951 tvoří železobetonové monolitické skořepiny, u kterých hrozí, že se zřítí. Po demolici začne stavba nové vozovny, která by měla být hotova v roce 2022. Do jejího dokončení budou tramvaje umístěny právě na nově vybudovaných odstavných kolejích v Hostivaři. Provoz hloubětínské vozovny byl přerušen loni v lednu.
DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.
Zdroj: čtk

Celníci našli v berounském skladu padělky lega

Včera, 09:37
Už pět let putuje po vlastech českých výstava The Tap Tap na černo a teď...
Včera, 09:02
Dvě utkání s Baníkem v jeden týden, dvě trofeje. To není špatná bilance! Slávisté zažívají...
24.5.2019
Pražský magistrát společně se záchrannou službou budou Pražany ode dneška informovat o mimořádných událostech prostřednictvím...
24.5.2019
Pro veškerý silniční provoz bylo ve čtvrtek 16. května otevřeno Šárovo kolo, kde byla více...
24.5.2019
Z důvodu údržby tramvajové trati nepojedou v sobotu 25. května mezi 8 a 20. hodinou...
24.5.2019
Pastva v Praze organizovaná Odborem ochrany prostředí MHMP letos probíhá již 20. sezonu.
24.5.2019
Hvězdně obsazený, nejlepší hudební open air festival na Šestce, se odehraje o víkendu v magickém...
24.5.2019
Josef Šíma (1891 v Jaroměři – 1971 v Paříži) byl český malíř, patřící k významným...
23.5.2019
Prvního června otevře největší pražské biotopové koupaliště na Lhotce v Praze 4. Vyrostlo v minulém...
23.5.2019
V předpolí barokních bastionů, v Parku Maxe van der Stolea, se nachází bývalý vojenský hřbitov...
Reklama