„Během první poloviny příštího roku dojde k dopracování projektové dokumentace pro stavební povolení (DSP) a dokumentace pro provedení stavby (DPS) včetně dokumentace pro výběr zhotovitele k připomínkovému řízení. Ve druhé polovině příštího roku bude po zapracování připomínek podána žádost o stavební povolení a po nabytí právní moci stavebního povolení bude vyhlášeno výběrové řízení pro výběr zhotovitele stavby. Samotná realizace stavby je předpokládána v období 2019-2020,“ uvádí tiskový mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Jedno výběrové řízení už proběhlo
„V případě stanice Beroun jsme vypsali výběrové řízení na zpracovatele projektové dokumentace včetně inženýrské činnosti, jehož vítězem se stala společnost VPÚ DECO PRAHA a.s.,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Podle prezentace, kterou SŽDC publikovali v sprnu, by se měla navýšit kapacita nádraží pro cestující. Denně berounské nádraží využije kolem 3330 cestujících. Mělo by dojít k výměně zastaralé instalace a k obnově konstrukce. Také nádražní budova by měla být zateplena úspoře energií.
„V letošním roce bude proveden stavebně technický průzkum objektu a zpracována studie návrhu na novou úpravu dispozic ve spolupráci s Městem Beroun a dalšími zainteresovanými složkami včetně zhotovení záměru projektu s ekonomickým zhodnocením investice,“ doplňuje mluvčí Illiaš.
Budou se rekonstruovat i další nádraží
Ve středních Čechách by se do roku 2021 mělo začít rekonstruovat nádraží v Nymburku, Kralupech nad Vltavou a v Mladé Boleslavi. „U rekonstrukce stanice Kralupy nad Vltavou počítáme s vypsáním výběrového řízení na zpracovatele projektové dokumentace v roce 2019. Samotná realizace stavby by zde poté měla proběhnout v období 2020 – 2021,“ prozradil tiskový mluvčí SŽDC.
V roce 2019 by měla začít rekonstrukce Hlavního nádraží v Praze a nádraží Praha – Smíchov.