mapa regionů
zavřít mapu

Práce na výstavbě „D6 Nové Strašecí-Řevničov“ v délce 5500 metrů a navazujícího úseku „D6 Řevničov obchvat“ v délce 4200 metrů pokračují i v současné době podle plánovaného harmonogramu s cílem zprovoznit oba úseky již v 1. polovině prosince.
Na obou stavbách se dokončuji obrusné konstrukční vrstvy vozovky, pracuje se na úpravě středového dělícího pásu, osazuji se svodidla a svislé dopravní značení. Probíhá dokončení vodohospodářských objektů souvisejících s hlavní trasou. V přípravě je pokládka vodorovného dopravního značení nebo též zprovoznění SOS systémů.
„Abychom těchto necelých 10 kilometrů nové dálnice řidičům skutečně předali v slíbeném termínu, snažíme se spolu se zhotoviteli držet na obou stavebních úsecích i v této nepřívětivé době odpovídající počet techniků, dělníků, strojníků a samozřejmě stavební techniky. V současnosti na celém úseku pracuje více jak 150 pracovníků, téměř 50 stavebních strojů a přibližně stejný počet nákladních vozidel,“ uvedl Martin Buček z PR oddělení ŘSD.
Řidiči při dokončování stavby musí počítat i s možným omezením provozu například při napojení stávající silnice I. třídy číslo 16 na obchvat Řevničova nebo uzavření stávajícího úseku silnice č. I/6 ve staničení zhruba mezi kilometry 31,850 – 34,540.
Současně je již naplno v přípravě navazující stavební úsek „přeložka I/6 Krupá“. V 2. polovině listopadu 2020 by mělo být zahájeno veřejné výběrové řízení na zhotovitele stavby. Se zahájením prací se počítá ve 2. čtvrtletí 2021. V současné době jsou podány všechny žádosti o stavební povolení s předpokladem vydání do konce tohoto roku. Pokud jde o vypořádání vlastnických práv k soukromým pozemkům, jsou všechny pozemky vykoupené nebo je uzavřena smlouva o právu provést stavbu. Dále se pak řeší tři vyvlastnění. Se státními institucemi probíhají jednání o převodu pozemků. Již pro letošní rok je také v plánu zahájení záchranného archeologického průzkumu, který bude prováděn na čtyřech lokalitách (6,1ha) vytipovaných předešlým zjišťovacím průzkumem.