Do akce se zapojily i vrtulníky
Integrovaný záchranný systém vyslal do akce i vrtulníky. O neštěstí informoval mluvčí pražské záchranné služby Ondřej Franěk a policejní mluvčí Tomáš Hulan. Na místě zasahuje také několik jednotek hasičského sboru. Hasiči prohledávají hladinu řeky, zda v ní někdo nezůstal. Pomáhají jim při tom také kanoisté z místního oddílu.
Hasiči povolali do akce v Tróji i statiky. Velící důstojník povolal též psovody a požádal o zastavení lodní dopravy.
Mnohačetná poranění
„U spadlé lávky v Troji jsme ošetřili 4zraněné. M60 ARO umělý spánek, UPV, Ž63 JIP oba mnohačetná poranění, M43 pohmožení zad, M34 poraněné zápěstí a noha. Ošetřeni, zajištěni, převezeni do pražských nemocnic,“ uvádí zdravotnická záchranná služba na svém twitteru.
Zajímavost: Lávka sloužila vždy výhradně pro chodce a cyklisty. Pražskou čtvrť Troja spojovala s Císařským ostrovem od července 1984. Předtím stál na jejím místě provizorní most, který v roce 1981 strhla povodeň. Lávku projektoval jeden z nejvýznamnějších autorů mostních konstrukcí Jiří Stráský. Použil netradiční technologii kombinující panelové segmenty navlečené na silných ocelových lanech.
Lávka se rozlomila na několik kusů kolem 13:30. Ani pilíře podle svědectví našeho zpravodaje nebudí příliš důvěry. Na místo proto byli povoláni statici. Celé okolí policie uzavřela. Akce se účastní i další složky integrovaného záchranného systému.
„Nejprve se ozvala obrovská rána,“ uvedla jedna z přihlížejících, kterou dění a akce záchranářů přilákala na místo.
Zpráva technické správy komunikací o stavu pražských mostů z roku 2016
Neštěstí bude mít dohru
Pád lávky bude mít pravděpodobně dohru. Na místo se dostavili také municipality. Konkrétně zástupce starosty Prahy 7 a pražský zastupitel Ondřej Mirovský, podle kterého by mělo být okamžitě svoláno jednání dozorčí rady za účasti pracovníků zodpovědných za mosty a lávky.
Před špatným stavem pěší lávky v Troji totiž varovala už v dubnu 2011 technická správa komunikací. Podle správy byla lávka už tehdy ve velmi špatném stavu a prý měla řadu poruch, které mimo jiné ovlivňovaly i statiku stavby.
Původní životnost lávky technická správa odhadovala na pouhých 5-7 let. Jak ukázaly dnešní události, vydržela spíše kratší než delší dobu. Je zde tedy poměrně velká pravděpodobnost, že někdo tyto zprávy podcenil.