Žijeme v době plné úzkostí. Jaké metody fungují?

20.3.2021
P98

Rychlá úleva

Tak by se dala nazvat okamžitá pomoc, když nás přepadne zrychlené dýchání vlivem začínajícího pocitu strachu. Rychlá úleva spočívá v tom, že si vytvoříte z rukou takovou jeskyňku, do které budete vydechovat, a zároveň opět nasávat vydechnutý vzduch. Je to rádoby obdoba papírového pytlíku, který asi běžně nenosíme po kapsách. Pokud budeme dýchat ten vydýchaný vzduch, sníží se nám přívod kyslíku, který jsme do plic dostali vlivem zrychleného dýchání, a celkově se nám zpomalí dech.

Sahara měla kdysi ideální podmínky pro život. Co se stalo s krajinou plnou zeleně?

Počty, počty, počty

Ne vždy jsme v situaci, kdy bychom mohli bez okolků dýchat zběsile do dlaní. Proto je vhodná metoda počítání. Můžete si klidně ukazovat na prstech, kdy počítáme v podstatě do deseti. Na první čtyři doby je hluboký nádech, dále odříkáme v duchu  formuli: „zadrž dech,“ a při výdechu počítáme od pěti do jedné. Tento celý proces opakujeme alespoň desetkrát. Hlava bude mít jedinou činnost, a to soustředit se na počítání.

Metoda 5-4-3-2-1

Tato metoda je poněkud obtížnější na zapamatování, ale zaručeně pomáhá.
Vyjmenujte 5 věcí, které právě vidíte.

Všimněte si 4 věcí, kterých se dotýkáte.

Zkuste říci 3 zvuky, které slyšíte.

Vyjmenujte 2 věci, které cítíte.

Zkuste si vzpomenout na 1 pozitivní věc, která se vám dnes stala.

Cukr

Jaké znáte alternativy cukru? Oslaďte si život zdravěji

Lehké přešlapování

Zkuste zavřít oči, a vědomě cítit zem pod nohama. Nejprve lehce zatlačte na pravou nohu, jako byste chtěli prošlápnout zem, a potom povolte. To samé zopakujeme i na levé noze.  Nohy pomalu střídáme. Uvědomuje si naší váhu, zem pod nohama, která tu pro nás vždy je, a bude. Pokud sedíme, můžeme zády zatlačit do opěradla. Snažíme se vnímat ten pocit, že se máme o co opřít, tlačíme proti sedadlu celou plochou zad.

Jaké metody pomáhají vám?



Nepřehlédněte