Cestujícím v Plzeňském kraji přibyde vlaků a autobusů, jízdné nezdraží

24.11.2021
Andrea Jančová

Plzeňský kraj posílí příští rok železniční i autobusovou dopravu. Přistupuje k tomu i přesto, že počty cestujících ve vlnách pandemie klesají. Po jejich odeznění se ale do vlaků a autobusů opět vracejí. Dobrou zprávou je, že jízdné nezdraží.

Nárůst počtu ujetých kilometrů zajistí hlavně 11 nových vlaků, které začnou 12. prosince, od nového jízdního řádu, jezdit na trati Klatovy – Plzeň – Hořovice, řekl vedoucí krajského odboru dopravy Dušan Pakandl. Se zdražením jízdného se ani u vlaků, ani u autobusů nepočítá.

Nové soupravy RegioPanter měly původně jezdit z Klatov přes Plzeň až do Berouna, ale nakonec pojedou jen do Hořovic, protože Středočeský kraj je neobjednal až do Berouna. „Elektrická trakce tam bude od prosince kompletně nová. Nové vozy už budou vybaveny systémem ETCS (nejmodernější evropské zabezpečení), i když tam infrastruktura na něj ještě není připravená,“ uvedl Pakandl. Po zavedení nových vlaků bude kraj platit za dopravní obslužnost na železnici zhruba o 120 milionů korun víc.

Na vlaky má jít příští rok podle návrhu 880 milionů korun, což je meziročně zhruba o 130 milionů víc. Osobní a spěšné vlaky v regionu by měly příští rok ujet celkem 6,2 milionu kilometrů, meziročně o 600.000 kilometrů víc, což většinově zajistí právě linka Klatovy – Hořovice a mírně také nové spěšné vlaky na Mariánské Lázně, Cheb a Karlovy Vary. Na autobusy půjde zhruba stejná suma jako letos, tedy 674 milionů korun, přitom počet ujetých kilometrů se zvýší o 120.000 kilometrů na více než 17 milionů kilometrů.

U jízdného z autobusů neočekává kraj letos tak vysoký propad, ale dlouhodobě klesají tržby na drahách, kde propad odhaduje na 20 procent.

Zdroj : ČTK



Nepřehlédněte