16℃
Dnes je 24. červenec , svátek má Kristýna

Díky nové strategii se propojí metro se železnicí

Na základě tvrdých ekonomických a socio-demografických dat vznikne v Praze koncepce, která bude odborně nezpochybnitelná, slibuje si magistrát. S ohledem na výši investic město chce, aby se dopravní síť vyvíjela koncepčně a nepodléhala politickým či jiným subjektivním tlakům.

Reklama

Výchozím stavem pro zpracování studie je nedávno schválený Plán udržitelné mobility, který kromě stávajících tras počítá i s novou trasou metra D v úseku Depo Písnice – Náměstí Míru. Strategie bude vytvořená na modelu předpokládaného rozvoje města i Metropolitní oblasti.

„Poslední komplexní studie rozvoje městské hromadné dopravy z roku 2001. Praha se samozřejmě od té doby proměnila, díky chystanému Metropolitnímu plánu víme, kudy se bude dál rozvíjet, a je čas zmapovat, jak rozrůstající se město nejlépe pokrýt dopravním spojením. Hotovou máme strategii rozvoje tramvajové sítě a železnice v Praze. V synergii se zadávanou studií SŽDC k rozvoji železničních tratí teď připraví IPR také strategii rozvoje sítě metra,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

„Rozvoj města je opřen o infrastrukturu a metro je klíčovou pražskou stavbou. Oddělovat přípravu dopravních staveb od dalších úrovní města již není možné, s dobrou dlouhodobou strategií rozvoje sítě metra můžeme lépe rozvíjet další území vhodná pro bydlení a umístění pracovních příležitostí,“ uvedl náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.

Podle náměstka Adama Scheinherra platí, že zatímco cestující autobus vymění právě za tramvaj, metro využívají řidiči, kteří by jinak jeli autem. Metro dokáže přepravit velké množství lidí na velké vzdálenosti a na rozdíl od tramvají, které mají čtvrťový význam, je tepnou celého města. Podobnou funkci má v řadě evropských zemí také městská železnice. Důležité je ovšem zdůraznit, že na rozdíl od let 80., kdy tramvaje nahrazovalo metro, je dnes již jasné, že každý prostředek má své cestující. I proto studie nepochybně neznamená, že některé tramvajové propojení navržené ve Strategii tramvajových tratí přestanou být důležité.

„V Praze pro nás bude důležité právě propojení se železnicí, jejíž plán rozvoje teď připravuje SŽDC. Historicky si železnice a metro v Praze zbytečně konkurovaly, protože podle dřívějších představ železnice sloužila přepravě uhlí, ne cestujících. Proto třeba linka metra B kopíruje železniční koleje, na kterých dnes přitom jezdí pohodlná městská linka. V nové strategii synergie metra a městské železnice pro Pražany připravíme rychlé a kvalitní spojení napříč celým městem tak, aby se jednotlivé druhy dopravy vzájemně doplňovaly,“ vysvětlil Adam Scheinherr.

Napsala na 700 knih plných těch nejhorších genderových stereotypů. Staly se z nich bestsellery

Včera, 17:30
V protektorátu Čechy a Morava nebylo nenáviděnějšího nacisty než Karla Hermanna Franka. To on stál...
Včera, 17:09
Pražský magistrát stále hledá místo pro umístění Slovanské epopeje. V současné době prověřuje prostory, které...
Včera, 16:00
Pamatujete si ještě na Moniku Lewinskou? Jako stážistka byla po vůli americkému prezidentovi Billu Clintonovi...
Včera, 14:00
Zákolany u Kladna jsou u starší generace neodmyslitelně spjaty s dělnickým hnutím. Ladislav Zápotocký –...
Včera, 11:30
Což je záliba pro kapitána dopravního letadla trochu neobvyklá. Robert „Bob“ Pearson ovšem miluje létání...
Včera, 11:03
Kouzelné Jižní Čechy patří k nejvyhledávanějším oblastem České republiky. Tato dvě místa nedaleko Českých Budějovic...
Včera, 10:24
Ringhofferovi byla pražská německá rodina podnikatelů a průmyslníků. Zprvu vyráběli pivovarské a cukrovarnické zařízení, později...
Včera, 10:00
Na zahrádce všechno kvete a bují. Za pár týdnů budeme sklízet například první rajčata. Aktuálně...
Včera, 08:30
Obliba velkých i malých pivovarů je stálá a tak není divu, že sou často cílem...
Včera, 08:00
Známý americký spisovatel a humorista Mark Twain prohlásil: „Kdyby bylo možno zkřížit člověka s kočkou,...
Reklama