Od soboty opět proplují lodě velkou plavební komorou v Hoříně

Velkou plavební komorou v Hoříně na Mělnicku od soboty opět proplují lodě. Plavidla se sem vrátí po rok trvajících stavebních pracích, dosud mohly lodě proplouvat pouze malou komorou, která neumožňovala proplavit dlouhé lodě, informoval dnes Jan Bukovský z Ředitelství vodních cest (ŘVC).

„Od 20. června mohou opět lodě proplouvat velkou plavební komorou Hořín a nejsou tak odkázány na souběžnou malou komoru, která svou délkou 73 metrů neumožní proplavit dlouhé osobní lodě. Také nákladní lodě vozící do Prahy štěrkopísek už nebudou muset absolvovat náročné rozpojování sestav s asistencí dalšího remorkéru,“ řekl ředitel Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů.

Stavba ještě nekončí, kameníci stále pracují na obkládání zdvižného mostu. V říjnu se plavební komora opět uzavře a budou se dělat dokončovací práce, aby v dubnu 2021 bylo vše hotové a první vysoké lodě vypluly pod sérií zdvižných mostů do Prahy.

Během jednoho roku firma rozebrala horní i dolní ohlaví plavební komory s vraty, což jsou její nejdůležitější části, bez nichž nemůže fungovat. Poté začaly betonáže nových konstrukcí a jejich obkládání původním kamenem a následně byla do nich jeřáby osazena nová vrata.

V Příbrami si užijí týden s letními scénami

Nová vrata jsou konstruována na šířku vjezdu do plavební komory 12 metrů. Koncem dubna práce vyvrcholily osazením ocelové kostry nově zdvižného přemostění dolního ohlaví pomocí největšího českého jeřábu.

Komora je součástí šedesátikilometrové plavební cesty po Vltavě mezi Mělníkem a Prahou. Postavena byla v roce 1905, aby byla po Vltavě v tomto úseku možná plavba po celý rok.

Ředitelství vodních cest také nechává na vodní cestě mezi Mělníkem a Prahou zvyšovat podjezdní výšku na sedm metrů, aby mohly projet i větší osobní lodě a též lodě s kontejnery. Právě proto je třeba postupně obnovit a upravit 11 mostů. Splavnost zlepší i prohloubení dna o 40 centimetrů na 2,2 metru. Celková investice do navyšování plavebních parametrů Vltavy z Mělníka do Prahy je zhruba 1,8 miliardy korun, část peněz je z evropských dotací, část ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

vera/čtk

Kladno má novou komunitní zahradu

27.3.2021
Aloise Jiráska a jeho Staré pověsti české zná asi každý. Ovšem své regionální pověsti má...
18.3.2021
Jen pár dní zbývá do konání valné hromady OFS Mělník, ze které vzejde nový předseda...
13.3.2021
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
13.3.2021
Jedním z mnoha umělců, kteří se narodili v Itálii, ale svůj umělecký i rodinný život...
10.3.2021
Chápu, že psát o zámcích se v situaci, kdy se dostanete akorát na konec obce,...
3.2.2021
Historickým městem roku 2020 v Libereckém kraji se stala Dubá na Českolipsku. Porota ocenila, jak...
2.2.2021
Před časem se v Mnichově Hradišti rozhořela diskuze, zda by město nemělo mít důstojnější připomínku...
1.2.2021
Po třech letech intenzivní práce přišla na svět kniha Příběh Mnichova Hradiště. Je velkolepým zpracováním...
30.1.2021
Na svět přišel do chudé místní rodiny, v dospělosti se stal ředitelem gymnázia, předním českým...
26.1.2021
Pracovníka areálu ve Všetatech na Mělnicku v sobotu pokousal tygr a vážně jej zranil. Policie...
23.12.2020
Škroupovo náměstí s přilehlou ulicí Prokopa Holého po dokončení rekonstrukce získá podobu, kterou mu přiřkl...
Reklama