Motýlek pomáhá už 20 let. Co vzkázali jeho klienti?

9.3.2021
Jitka Kačánová

Historie Motýlku sahá do roku 1999, kdy se jeho zakladatelky Hana Urbanová a Zuzana Jelenová seznámily v herně mateřského centra, kam docházely se svými syny. Inspirovány potřebou individuálního přístupu k dětem se zdravotním postižením odstartovaly unikátní projekt „Integrovaná herna“.

„Začátky byly krušné, a ani nevíme, kde jsme k tomu kroku sebraly odvahu, ale s odstupem už na toto dobrodružství vzpomínáme s úsměvem,“ říká dnes Hana Urbanová. „Byly jsme bez prostor i finančních prostředků a posilovala nás jen víra, že naše rozhodnutí ulehčit život rodinám, které pečují o dítě s postižením, má smysl,“ dodává Zuzana Jelenová. Postupem času se z Motýlku stala profesionální organizace, která v současnosti poskytuje odbornou péči ve třech sociálních službách – kromě rodin s dětmi se zdravotním postižením dává prostor ohroženým dětem, které navštěvují nízkoprahový klub Pacific, a pomocnou ruku zde nacházejí také rodiny v krizové životní situaci.

Děti i mladí dospělí s mentálním postižením, Downovým syndromem, autismem či dětskou mozkovou obrnou navštěvují centrum denních služeb, kde se učí rozvíjet svou soběstačnost, dovednosti a zájmy. Dětem a mládeži od 6 do 18 let z pražského sídliště Černý Most a okolí, jež tráví svůj volný čas na ulici nebo prožívají náročné životní období, je určen nízkoprahový klub Pacific. A rodiny v nepříznivých sociálních podmínkách mohou využívat poradenství sociálně aktivizační služby Komunitního centra Motýlek.

Radek Musílek: Rodiče dětí z Jedličkova ústavu jsou velcí hrdinové

Co říkají o Motýlku jeho klienti?

„Jsem vděčná nejen Motýlku, ale i jeho dárcům, kteří při něm stojí. Díky nim tak mohou rodiče dětí s postižením a i samotní klienti žít bohatší život, protože Motýlek dokonale zná naše potřeby a umí s nimi pracovat a naplňovat je,“ máma klienta centra denních služeb.

„Chtěla bych vám poděkovat za vaši úžasnou, lidskou a namáhavou práci. V okamžiku, kdy se člověku hroutí život, je už jen pouhá přítomnost nebo zájem druhého to nejvíc, co pomůže… Máte nesmírně důležité poslání, ne jen práci,“ klientka sociálně aktivizační služby.

„Díky zážitkům z mimoklubovek si pak ve škole nemusím před ostatními vymýšlet, co jsem zažil hezkýho,“ klient nízkoprahového centra klubu Pacific.



Nepřehlédněte