S kladným ohlasem se setkala opatření, která legalizovala dosavadní stání, zjednosměrnění ulic a střídavé stání, naproti tomu koncepční řešení v podobě zavedení zónové regulace parkování v centru byla veřejností odmítnuta. Nyní bylo započato s realizací nových opatření, kdy plochy pro stání vozidel jsou řádně označené, aby ulice byly bezpečně a plynule průjezdné. Snaží se rešit stížnosti dopravců ROPID, záchranné služby, Městské i státní policie a občanů, kteří opakovaně hlásili kolize v některých lokalitách. Žádné rezidenční či placené zóny však zaváděny nejsou.
Město zlegalizovalo maximum míst, kde parkovala auta často v rozporu s předpisy – ta jsou nově vyznačena svislým i vodorovným značením pro vyšší přehlednost. Týká se to například ulic Žižkova, Vrchlického, Sokolská atp. Pokud podmínky konkrétních ulic dovolily, byla stání vyznačena „střídavě“ po obou stranách vozovky, což nutí řidiče ke snížení rychlosti. Počet legálních míst k parkování tím výrazně vzrostl. V blízkosti zejména školských zařízení byla nově zřízena místa pro krátkodobé zastavení K+R („Kiss and Ride“, tedy „Polib a jeď“).
Legalizace parkování s sebou přinesla i lokální omezení, což se dotklo zejména ulice Štefánikovy u polikliniky před křížením s ulicí 17. listopadu, kde provoz za poslední roky výrazně vzrostl. Doposud bylo stání tolerováno, přestože šířka komunikace to neumožňuje. Riziko, že autobusy by touto cestou musely přestat jezdit, tak vedlo k omezení parkování. Pro návštěvníky polikliniky a pro invalidy budou ale vytvořena vyhrazená místa přímo před budovou v ulici Sokolská. Podobně se lokální omezení dotkne prostoru před gymnáziem, ulic Rýdlova, Scheinerova či K Nádraží. I zde jezdí autobus, případně vozidla záchranné služby a opakovaně docházelo k nebezpečným kolizím.
V některých ulicích bylo třeba nově zřídit jednosměrný provoz. Následovat by měly ve střednědobém horizontu úpravy parkovacích ploch v blízkosti nádraží, veřejné podzemní garáže jsou v projektu jak Komunitního centra, tak nové základní školy na Komenského náměstí.