Praha 6 byla první, která měla svoje logo. Teď chce nové

17.1.2022
Fefík

Praha 6 ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign změní v první polovině roku vizuální podobu své komunikace. Jednotný vizuální styl vzejde z otevřené designérské soutěže, v jejíž porotě zasednou respektovaní odborníci.

Jsem rád, že jsme se s radními jednomyslně shodli na soutěži o novou vizuální identitu, a také že jsme se rozhodli pro soutěž otevřenou, kam se může přihlásit téměř kdokoliv. Sám jsem velmi zvědavý, jaké návrhy se objeví, a těším se na diskuzi ohledně toho, jaká vlastně naše městská část je a co ji definuje,“ uvedl starosta šestky Ondřej Kolář.

Praha 6 byla první pražskou městskou částí, která zveřejnila své vlastní logo. Po 17 letech už nicméně neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu měst, na mnoha místech a produktech se nedá využít plně nebo čitelně. Aktuální logo je kvůli tomu používané nahodile, částečně, nebo je nahrazované písmy všech druhů a barev. Vizuální identitu městské části v současnosti navíc tvoří jen samotné logo, bez dalších vizuálních prvků.

Jak se měří svět. Zajímají vás astronomické a zeměměřické přístroje?

 

K pořádání soutěže na novou vizuální identitu Praha 6 přizvala organizaci Czechdesign, která zajistí profesionální vedení celého procesu a soutěž také zaštítí po odborné stránce. Během ledna bude zahájena příprava konkrétního soutěžního zadání a následně i sestavování poroty, ve které vedle volených zástupců městské části zasednou renomovaní odborníci. Samotná soutěž bude vyhlášena v polovině dubna prvním kolem, do nějž se budou moci přihlásit všichni zájemci z řad grafických designérů a studií. Do druhého kola následně postoupí pět soutěžících. Vítěz bude znám v červnu letošního roku.

Podobný typ soutěže jsme organizovali pro městskou část Praha 3. Vzešla z ní vizuální identita, která je výrazná, odvážná a hravá. Za dva roky své existence radnici přiblížila k občanům, zviditelnila Prahu 3 a téměř zlidověla. Věříme, že skvělého výsledku se dočkají i v Praze 6,“ přiblížil parametry soutěže a s ní spojená očekávání Radim Tuček, strategický ředitel Czechdesignu.

Dosavadní logo, kterým se Praha 6 prezentuje, pochází z roku 2005 z pera Michala Kopeckého. Logo je postaveno na průniku dvou základních geometrických tvarů – čtverce a kruhu. Spojení obou tvarů odkazuje ke konstruktivistické a funkcionalistické architektuře 30. let 20. století, která nalezla zvláště na území Prahy 6 své maximální uplatnění.

Zdroj: Praha 6


Témata:

Nepřehlédněte