Sluncem k silné imunitě. Získejte zásoby „déčka“ ze slunečních paprsků, stačí 30 minut denně

27.5.2018
Renáta Šťastná
Další fotky

Vitamin D umožňuje správně fungovat, množit se a rychle reagovat na infekci bílým krvinkám a dalším složkám imunity. Působí stimulačně na imunitu vrozenou i získanou. Nové poznatky poukazují na jeho klíčovou roli z hlediska obrany proti infekčním onemocněním. Mnoho studií ukazuje i na vyšší výskyt nádorových onemocnění prsou a střeva u lidí s nízkou hladinou tohoto vitaminu, stejně tak na vyšší výskyt tzv. autoimunitních onemocnění, kdy se imunita obrací proti vlastním tkáním. Typickým příkladem je roztroušená skleróza.

Jedno vejce na snídani zvyšuje denní výkonnost. Navíc snižuje cholesterol a udržuje krásné vlasy a nehty

A proto bychom se měli snažit jeho hladinu neustále doplňovat. Jaké způsoby jsou vhodné?

FOTO: Vitamín D

Vitamín D - vitamín D 6Vitamín D - vitamín D 10Vitamín D - vitamín D 8Vitamín D - vitamín D 1Vitamín D - vitamín D 5
Další fotky
Vitamín D - vitamín D 3Vitamín D - vitamín D 2Vitamín D - vitamín D 4Vitamín D - vitamín D 7
  • Sluneční záření je nejlevnější a nejjednodušší cesta, ne však vždy dostupná. Přitom stačí pobýt méně než třicet minut na slunci, abychom načerpali tolik záření, kolik potřebujeme pro produkci denní dávky.
  • Jedničkou mezi přírodními zdroji je olej z tresčích jater. Užívá se lžíce denně pro dospělého a polovina pro dítě.
  • Dalším pomocníkem je vepřové sádlo a slanina, nejlépe z vlastního zdroje.
  • Losos z volného nejenom chutná skvěle bez ohledu na přípravu, ale je i velmi zdravý.
  • Ústřice, stejně jako ostatní plody moře, jsou výborným doplněním jídelníčku.
  • Sardinky, kaviár a rybí jikry poskytují navíc velké množství vitaminu A, který má pozitivní účinky na zrak a kůži.
  • Vaječné žloutky od slepic chovaných ve volném výběhu mají až šestkrát více vitaminu D než žloutky slepic chovaných v klecích.
  • A konečně krevety, které jsou bohaté také na vitamin B3, B6, A a E, ale i zinek, hořčík, železo, sodík (sůl) a měď.Obsahují rovněž stopy vitaminu C.


Nepřehlédněte