Sen několika generací se pomalu mění v realitu. Trať Kladno-Praha už má zřetelnou podobu stanic a nové vizualizace

Historický Negrelliho viadukt, který prošel největší rekonstrukcí za dobu své 170 leté existence a kam se vrátily vlaky, je první ze souboru investičních akcí Správy železnic, na jejichž konci bude jednak rychlejší spojení Prahy s Kladnem, jednak napojení Letiště Václava Havla na metropolitní železnici.

Dopravní připojení Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v České republice. Modernizace poslední přípražské trati zařadí hlavní město i Kladno mezi moderní evropské aglomerace s železničním napojením na letiště.

Zásadní proměnou projde i železnice v samotném Kladně. Správa železnic tady ve spolupráci s vedením města připravuje rozsáhlé infrastrukturní projekty, které jsou součástí modernizace trati Praha – úsek Kladno – Kladno-Ostrovec a současně vybudování odbočky na Letiště Václava Havla. Cílem je rychlejší vlakové spojení s metropolí, zajišťované moderními elektrickými vlakovými soupravami. V současné době pro ni vzniká dokumentace pro stavební povolení, tedy projektová dokumentace, jejíž součástí je i vypracování projektu.

Na konci příštího roku začne Správa železnic hledat zhotovitele jednotlivých prací. Výjimečně rozsáhlá modernizace trati spočívá především ve výstavbě druhé koleje a úpravě železničních stanic a zastávek. Významně se zvýší bezpečnost a komfort přepravy a také dopravní obslužnost města i regionu. Všechna nádraží budou bezbariérová, vybrané železniční přejezdy nahradí mimoúrovňová křížení a trať bude vybavena moderním zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Součástí investice je také vybudování dvou parkovišť P+R s téměř třemi sty parkovacími místy u stanice Kladno.

„Modernizovaná trať a doprovodné investice velmi zkvalitní dopravní propojení celé lokality. Na své si přijdou i cyklisté, protože na plánovaném parkovišti B+R (bike + ride) budou moci v bezprostřední blízkosti stanice Kladno město zaparkovat až 84 jízdních kol. Díky spolupráci s městem a dalšími partnery je projekt také koordinován s plánovanou cyklostezkou Kladno – Praha-Bubny,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Více než 70 potenciálních dodavatelů. Správy železnic vypisují tendr k rychlodráze z Prahy do Drážďan

Už dnes je zřejmé, že největší proměnu zaznamená stanice Kladno, kde vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Projekt myslí i komfort cestujících při nastupování do vlaků, a tak výška nástupní hrany bude 550 mm nad kolejí, což umožní cestujícím pohodlně nastupovat do moderních vlakových souprav.

„Mimoúrovňový přístup na nástupiště povede podchodem. Jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Podchod bude protažen pod přednádražním prostorem směrem ke kročehlavskému sídlišti, před výpravní budovou bude možný přestup na městské autobusy. Rekonstrukcí projde na největším kladenském nádraží i výpravní budova,“ představil plány kladenský primátor Dan Jiránek.

Cílem druhé stavby, nazvané Modernizace trati Praha-Ruzyně – Kladno, je zdvoukolejnění a elektrizace traťového úseku z Prahy-Ruzyně do Kladna. V rámci její realizace se kompletně přestaví stanice Hostivice a Jeneč, dnešní stanice Unhošť se zruší a nahradí ji zastávka Malé Přítočno na nově postavené přeložce. Zastávka Pavlov projde rekonstrukcí, nově vzniknou zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd. Nový železniční spodek a svršek, narovnání oblouků s využitím přeložek a moderní zabezpečovací zařízení s dálkovým řízením provozu umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h.

Zahájení prací mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno se předpokládá na přelomu let 2021 a 2022, potrvají celkem tři roky a náklady dosáhnou výše pěti miliard korun.

Na co myslet, když dostanete výpověď? V době koronakrize to není ojedinělý problém

Včera, 11:33
Hala aspiruje na velmi vysoké ohodnocení v rámci ekologické certifikace BREEAM 2016 New Construction dle nejnovějších...
23.10.2020
Na základě rozhodnutí Vlády ČR je od 22. října zásadně omezen maloobchod, služby, činnost úřadů...
19.10.2020
Komerční článek
Jaké je řešení? Nová studie advokátní kanceláře Toman & Partneři nastínila, že klíčová je transparentní...
19.10.2020
Stávající cesta byla rozšířena na čtyři metry pro bezpečný pohyb chodců a cyklistů. Tím ale...
18.10.2020
Především je to radnice. V roce 1705 byly Zlonice povýšeny na městečko a o dva...
18.10.2020
Pleskotova studie navrhuje unikátní zakotvení dvou betonových desek do ocelové konstrukce spojené systémem sloupů a...
17.10.2020
Dávná historie praví, že Hospozín byl původně kostelní vsí s velkým poplužním dvorem s tvrzí,...
16.10.2020
Cílem a smyslem revitalizace je podle architektů Ing. arch. Jana Červeného a Ing. arch. Ondřeje...
15.10.2020
Stavba obou etap obchvatu kolem Slaného vyšla na 750 milionů korun.
15.10.2020
V letošním roce se slavnostní vyhlášení oceněných knihovníků s ohledem na současně probíhající nouzová opatření...
13.10.2020
Opáčko z historie. Když na habsburský trůn usedla teprve třiadvacetiletá Marie Terezie, vrhla se na...
Reklama