Jízdní řády v Ústeckém kraji se od prosince mírně změní. Některé spoje na hranicích kraje prodlouží trasu, přibudou ranní spoje na Teplicku. Po uzavření Benešova mostu v Ústí nad Labem budou jezdit v půlhodinových intervalech vlaky mezi nádražími na levém a pravém břehu řeky. Novináře v úterý se změnami seznámil Jakub Jeřábek z odboru dopravy Ústeckého kraje. Cena jízdného se od ledna zvyšuje v průměru o 15 procent.
Jízdní řády na linkách mezi Ústeckým, Středočeským a Libereckým krajem se mění k 1. prosinci. Více spojů bude mezi Šluknovským výběžkem, Novým Borem, Českou Lípou a Prahou. Výrazně se zlepší a zrychlí dojíždění do Prahy z obcí na hranici Středočeského a Ústeckého kraje. Nově pojede autobus z Litoměřic až do Kladna, doposud končil ve Slaném.
Jízdní řády autobusových linek v Ústeckém kraji se upravují k 15. prosinci a od stejného data platí nový jízdní řád na železnici. Na Teplicku přibudou ranní spoje pro lepší návaznost na první vlakové spoje. Nové vlakové soupravy nasazuje RegioJet na lince z Ústí nad Labem do Lysé nad Labem.
Po uzavření Benešova mostu v Ústí nad Labem začnou jezdit nové vlakové spoje mezi nádražím západ a Střekov. Dva ranní vlaky obslouží i Velké Březno na střekovské straně. Vlaky mezi oběma břehy Labe pojedou v půlhodinných intervalech. „Připraveni jsme spustit náhradní vlakovou dopravu okamžitě,“ řekl Vladimír Štochl z Českých drah. Kraj zaplatí za mimořádné linky ročně sedm milionů korun.
Začátek nákladné rekonstrukce Benešova mostu se neustále posouvá. „Nezavře se dřív než v prvních měsících roku 2025,“ řekl radní pro dopravu Tomáš Rieger (ODS). Po uzavření Benešova mostu pojede veškerá doprava přes Mariánský most.
Čtyři krajské autobusové linky, které přejíždí Labe v Ústí, budou rozděleny tak, aby odjezd z centra města byl včas. „Z preventivních důvodů dojedou autobusy ze Střekova k divadlu. Odtud pojede jiný autobus dál. Pokud bude mít linka ze Střekova zpoždění, neovlivní to odjezd autobusu z centra,“ uvedl Jeřábek. Kvůli rozdělení linek budou potřeba tři autobusy s řidičem navíc.
Doprava Ústeckého kraje (DÚK), dopravní podnik vlastněný krajem, rozšiřuje služby v aplikaci DÚKapka o možnost vrátit jízdenku před odjezdem spoje. Přibyly také nové jazykové verze včetně ukrajinštiny a rozšiřuje se služba u spojů na objednávku do malých obcí. V aplikaci je registrováno zhruba 130.000 lidí.
Cena jízdného vzroste v průměru o 15 procent, nemění se ale ceník roční síťové jízdenky. „Zvyšování cen jízdného je standardní každé dva roky. Ústecký kraj vydá za veřejnou dopravu v příštím roce přes tři miliardy korun. My bychom rádi, aby alespoň třetinu pokryly cizí zdroje,“ uvedl radní pro finance Jan Růžička (KDU-ČSL, zvolen na kandidátce ODS). Od ministerstva dopravy kraj dostane 300 milionů korun na vlakovou dopravu, na jízdném by chtěl kraj vybrat zhruba 700 milionů.
České dráhy oznámily, že i v příštím roce budou pokračovat výluky v Sasku, které ovlivní cestování například z Ústí nad Labem do Drážďan. Podrobnosti ke změnám jízdních řádů a cenám jízdného najdou cestující na webu Ústeckého kraje.
Zdroj: ČTK